Mii de pensionari din Arad se confruntă cu întârzieri semnificative în primirea pensiilor majorate după recalculare. Deși procesul a început în urmă cu mai multe luni, numeroși beneficiari nu au văzut încă diferențele promise. Angajații Casei de Pensii susțin că sunt depășiți de volumul uriaș de dosare, iar oamenii, afectați de întârziere, își exprimă nemulțumirile zilnic la sediul instituției.

Pensii întârziate. Procesul de recalculare aduce nemulțumiri

Mii de pensionari din Arad așteaptă încă pensiile mărite promise după recalculare, un proces început în luna iulie.

Întârzierile au generat o stare de nemulțumire generală în rândul beneficiarilor, care se confruntă cu dificultăți financiare.

casa de pensii
SURSA FOTO: adevarul.ro

Cauza principală a acestor întârzieri este volumul imens de muncă pe care angajații Casei de Pensii îl au de gestionat. Fiecare dosar trebuie analizat în detaliu, actele depuse trebuie verificate cu atenție, iar datele trebuie introduse corect în sistemul informatic.

Funcționarii spun că volumul mare de muncă îi depășește. „Este o muncă titanică”, declară unul dintre aceștia, subliniind că procesul consumă timp și resurse.

„Aceste cereri merg la arhivă, unde se întâlnesc cu dosarul pensionarului, iar apoi vin aici, pe coridor, unde colegii mei de la Serviciul de Stabilire vor stabili noul cuantum al pensiei, ținând cont de aceste adeverințe. Ulterior, dosarele se duc pe coridor, la Serviciul Plăți, pentru a fi plătite și oamenii să-și primească banii în cont”, a explicat Mihaela Vasil, director Casa de Pensii Arad.

Recalculările ar fi trebuit să fie finalizate mai devreme, însă provocările birocratice au prelungit acest proces.

Pensionarii cer explicații, dar răspunsurile întârzie

Zilnic, zeci de pensionari nemulțumiți se prezintă la sediul Casei de Pensii din Arad pentru a căuta soluții și a cere explicații. Mulți dintre ei au primit deciziile de recalculare încă din toamnă, dar pensiile lor rămân la nivelul anterior.

Un pensionar revoltat povestește: „Pensia a venit și în decembrie, și în ianuarie, exact aceeași ca în august. Am întrebat și mi-au zis să fac cereri. Pentru ce? Vin de cinci luni să văd ce se întâmplă”.

Alt beneficiar adaugă: „Nu am primit pensia recalculată. Decizia am primit-o pe 13 decembrie. Pensia e tot aia veche. Am venit să depun o cerere ca să văd buletinul de calcul al pensiei”.

O altă persoană confirmă situația spunând că a depus contestația de recalculare sau revizuire pe 6 septembrie, dar încă nu a primit niciun răspuns concret.

Angajații Casei de Pensii din Arad, copleșiți de volumul uriaș de dosare

Funcționarii Casei de Pensii din Arad depun eforturi uriașe pentru a finaliza recalcularea pensiilor, dar situația este complicată din cauza volumului mare de muncă. Unii dintre angajați ajung la serviciu mai devreme, sperând să facă față cerințelor tot mai mari. Ei subliniază că procesul de recalculare necesită o atenție deosebită la fiecare detaliu.

„Venim, unii dintre noi, și mai devreme la serviciu, ca să putem face față tuturor dosarelor care ni s-au administrat. Trebuie să fim foarte atenți la toate datele pe care le introducem în aplicațiile informatice. Volumul de lucru este foarte mare, fiind multe recalculări”, a spus Ștefania Gherman, angajat.

Directorul Casei de Pensii, Mihaela Vasil, a oferit detalii despre complexitatea unor dosare. Aceasta a precizat că dosarele voluminoase, comparabile cu un biblioraft, necesită verificarea fiecărei adeverințe în parte.

„Avem și dosare care arată așa. Sunt cât un biblioraft. Acest dosar, în momentul în care i s-a făcut recalcularea, a trebuit verificată fiecare adeverință în parte: dacă a fost valorificată, dacă nu a fost valorificată, dacă este corect stabilit, ca să-i putem face o recalculare cât mai corectă”, a declarat directorul.