Un pahar de vin bun vine întotdeauna cu o poveste, iar aceasta, în cazul vinurilor Rotenberg, este legată, indirect, de cea a maestrului Leonard Cohen. Mai precis,  primele sticle ale cramei de la Ceptura – producția anului 2006 – au simțit „atingerea“ publicului în 2008, cu ocazia concertului canadianului în România. „Era deja făcut, am ieșit public când a venit Cohen la București. Același vin a fost premiat ulterior cu argint la un concurs mondial“, își amintește Mihail Rotenberg, menționând că încă mai are aproximativ 600 de sticle din vinul cu pricina.
De atunci și până în prezent, în jurul vinurilor Rotenberg s-au scris multe povești. Lipsește cea a anului 2010, cel mai prost an, motivul care l-a determinat pe antreprenor să producă doar vin rose, și acesta în cantități mici. „Eu sar peste anii proști“, spune optimist cel care și-a propus să cucerească cu merlot-ul său tinerii profesioniști, deschiși către calitate. Iar pentru acest lucru se bazează pe struguri, procesul de fermentare și butoaiele în care se maturează vinul său.
Deși este încă departe de turismul viticol al Californiei sau al sudului Franței, surse de inspirație pentru crama Rotenberg, pe cele aproape 20 de hectare ale antreprenorului se învață un alt stil de viață. Rotenberg crede în povestea locală a vinului, prin urmare a creat un întreg concept care atrage după sine turiști veniți special la cramele antreprenorului pentru o plimbare cu bicicleta prin vie, o degustare și o șuetă despre producția Menestrelului. În funcție de preferințele culinare ale oaspeților (parte realizată cu ajutorul unei firme de catering), o vizită – degustare variază între 70 și 100 de lei, echivalentul unei ieșiri la un restaurant de nivel mediu din București.  La final se pot face și cumpărături, inclusiv din rezerva proprietarului. „Vinul este un cadou extrem de prestigios, și crama Rotenberg are propuneri de cadouri de Crăciun care să-l bucure cu adevărat pe cel care-l primește“, spune antreprenorul.
Vinul ca afacere
La Cramele Rotenberg se produc anual 100.000-120.000 de sticle de vin, distribuite în patru sortimente. Vinul este destinat exclusiv pieței interne, iar producția nu se dorește a fi mărită. Mihai Rotenberg a investit aproximativ 2 mil. euro în crama și producția vinului. Deși la finalul anului, crama va fi pe break-even, cash flow-ul este încă negativ. Dar, asemenea unui vin bun, succesul unei afaceri este dat de timp.