Ministrul delegat pentru proiecte de infrastructură şi investiţii străine, Dan Şova, a declarat, duminică seara, la un post de televiziune, că în ceea ce priveşte lotul 1 Nădlac-Arad, licitaţia va fi reluată întrucât ea fusese câştigată de firma Romstrade (aparţinând omului de afaceri Nelu Iordache aflat în prezent în arest într-un dosar de deturnare de fonduri în cadrul unui contract de construcţie a unui tronson de autostradă cu sprijin financiar european – n.r.). Licitaţia pentru primul lot al acestui tronson a avut termen de depunere a ofertelor la jumătatea lunii iunie 2013, însă până în prezent Compania de Drumuri nu a anunţat niciun rezultat.

În cazul lotul 2 de la Nădlac  la Arad, unul dintre tronsoanele la care stadiul lucrărilor era cel mai avansat a fost reziliat ca urmare a intrării constructorului în insolvenţă. Ministrul Şova a spus că lotul doi din Nădlac -Arad este realizat în proporţie de 85%, pentru restul de 15% licitaţia urmând să fie reluată după ce constructorul, compania austriacă Alpine Bau, a intrat în insolvenţă.

Un an de blocaj

‘Lotul 1 din Timişoara-Lugoj există, iar lotul 2 a fost atribuit iniţial, apoi s-a făcut contestaţie urmând ca săptămâna viitoare să avem un câştigător. Dacă vom avea din nou contestaţie se va mai amâna puţin. Referitor la lotul 1 din Lugoj-Deva, acesta este în construcţie şi va fi inaugurat în septembrie, iar loturile 2,3 şi 4 sunt în licitaţie şi contractul va fi semnat joi sau vineri’, a afirmat ministrul Dan Şova, citat de Agerpres.

Referitor la autostrada Orăştie – Sibiu, ministrul citat a precizat că loturile 1, 2 şi 4 vor fi inaugurate până în octombrie iar lotul 3, din cauza unei masive alunecări de teren, va fi gata în decembrie sau cel mai târziu în luna aprilie a anului viitor. ‘De la Deva la Orăştie vom avea autostradă continuă până cel târziu în aprilie 2014’, a arătat Dan Şova.

El a mai precizat, totodată, că tronsonul Piteşti-Sibiu este unul foarte scump şi urmează să intre în programul de finanţare pentru perioada 2014-2020.

Un bilanţ al construcţiei de autostrăzi din România, în special al coridorului IV pan european a fost realizat recent de revista CAPITAL în baza datelor transmise de CNADNR cu privire la stadiul lucrărilor de la Nădlac la Sibiu.

Articolul îl puteţi citi aici: Construcţia de autostrăzi a intrat în prelungiri