Când vor ajunge în România primii bani din PNRR?
Rareș Bogdan a explicat că este vorba despre o sumă de 3,7 miliarde. Totuși, Comisia Europeană va suspenda plățile dacă nu sunt respectate toate obligațiile asumate, spune europarlamentarul.
„Legat de PNRR, e o chestiune pe care dacă o ducem în zona de bătălie politică, românii vor pierde și România va pierde. Pentru zona de autostrăzi și feroviar s-au acceptat 9 miliarde euro.
Asta nu înseamnă că banii curg spre România, ci că noi prezentăm proiectele. Proiectele cele mai mature au fost considerate autostrăzile A7, respectiv lotul Ploiești – Buzău, care se finanțează cu 368 de milioane, Buzău – Focșani, cu 512 milioane, Focșani – Bacău, 590 de milioane, Bacău – Pașcani, 424 milioane. Ele fac parte din A7 spre Moldova. 100 de ani de la Marea Unire, dacă vreți, Moldova a fost pur și simplu abandonată și e prima dată când Moldova se leagă cu Occidentul.
Târgu Mureș – Miercurea Nirajului și Leghin – Pașcani, cu 495 de milioane de euro și Nădășelu – Poarta Sălajului din A3, Autostrada Transilvania, cu 410 milioane. Mai există bani pentru zona feroviară și sunt mai mulți decât pentru zona rutieră (…) Mangalia – Constanța, nu că se reabilitează, se reconstruiește cale ferată pe PNRR și se va ajunge în 20 de minute”, a declarat Rareș Bogdan, conform b1.ro
Cea mai mică dobândă pe care România a putut-o lua vreodată
De asemenea, acesta a punctat că din cele 29 de miliarde prin PNRR, 15 miliarde sunt bani pe care România îi ia cu 0,5% dobândă, aceasta fiind „cea mai mică dobândă pe care România a putut-o lua vreodată de pe piețele internaționale”.
„România are un termen de grație de 10 ani, urmând ca returnarea împrumutului să se facă din 2031 până în 2050, dar asta nu înseamnă că banii aceștia vin mâine în România.
Primii bani vor ajunge după analiza dosarelor, lunile iunie, iulie, banii vor ajunge undeva spre sfârșit de septembrie și vor ajunge 13,6% din total, adică undeva la 3,7 miliarde, dar fiecare ban cheltuit trebuie să fie justificat. Dacă nu respecți cele pe care ți le-ai asumat, Comisia își suspendă plățile și odată la 6 luni se fac verificări. Dacă nu suntem în stare să respectăm cele asumate în PNRR, nu vom putea să continuăm proiectul respectiv, că Comisia nu iartă”, a completat europarlamentarul, potrivit sursei menționate.
Sursa foto: Capital