Costul de achiziţie şi de întreţinere pentru maşinile electrice va fi mai mic decât în cazul maşinilor cu motoare termice începând din anul 2022, potrivit unui studiu realizat de Bloomberg.
Maşinile electrice au în prezent aproximativ 1% din vânzările anuale de vehicule, cauza principală pentru rata scăzută de adopţie fiind preţurile mari ale bateriilor. Tehnologia va evolua însă suficient de mult în următorii ani pentru ca în 2022 costul de achiziţie şi întreţinere a unei maşini electrice să fie mai mic decât cel al unui autovehicul cu propulsie termică.
Cel puţin aceasta este concluzia unui studiu realizat de analişti contactaţi de agenţia de presă financiară Bloomberg, care a fost realizat pe baza unui preţ al petrolului de 50-70 de dolari pe baril. „La baza acestei previziuni stă munca pe care am depus-o pentru preţul bateriilor. Costurile pentru bateriile Li-Ion au scăzut deja cu 35% începând din 2010 şi au ajuns la 350 de dolari pe kWh în 2015.
Ne aşteptăm ca preţul bateriilor să scadă mult sub 120 de dolari pe kWh până în 2030 şi să scadă chiar şi mai mult după ce apar noi tehnologii”, afirmă Colin McKerracher, liderul analiştilor Bloomberg. Potrivit raportului, 35% dintre maşinile vândute în 2040 vor fi electrice, astfel că numărul de unităţi comercializate anual va ajunge la 41 de milioane.
În cazul în care companiile vor miza pe flote de maşini electrice, cota acestora ar putea ajunge chiar la 50%, însă procentul ar putea ajunge la numai 25%, dacă preţul carburanţilor va rămâne scăzut pe termen lung.RADOR