campaniei electorale, a emis un comunicat cu titlul incredibil: "Mircea Geoana a mers cu metroul in sens invers". Nu va mirati, este un comunicat al staff-ului electoral. Dincolo de textul care relateaza o vizita de impact prin metrou si pe la Magazinul Unirea, titlul il contrariaza pe cititor si, mai mult, il asociaza pe candidatul PSD cu un cuvant cu sens negativ: "invers". Nu numai reclamele, dar si unele declaratii ale potentialilor primari par demne de o emisiune "Candidatii spun lucruri tr
campaniei electorale, a emis un comunicat cu titlul incredibil: „Mircea Geoana a mers cu metroul in sens invers”. Nu va mirati, este un comunicat al staff-ului electoral. Dincolo de textul care relateaza o vizita de impact prin metrou si pe la Magazinul Unirea, titlul il contrariaza pe cititor si, mai mult, il asociaza pe candidatul PSD cu un cuvant cu sens negativ: „invers”. Nu numai reclamele, dar si unele declaratii ale potentialilor primari par demne de o emisiune „Candidatii spun lucruri trasnite”. Deunazi, Mircea Geoana le spunea muncitoarelor dintr-o fabrica bucuresteana: „sper ca nu asteptati de la un primar doar sa va astupe gaurile”. Dumitru Dragomir se declara protectorul batranilor si pensionarilor si vrea sa varuiasca cladirea Primariei (monument istoric!), iar o grija a Monicai Tatoiu este sa „dea cu Flit” sa scape Capitala de tantari. Capital a cerut parerea unor specialisti in comunicare, altii decat cei care au realizat reclamele de mai jos, in legatura cu cateva lucrari, alese intamplator din puzderia de materiale publicitare pentru alegerile locale.
De trei ori Basescu
Da, dar nu intr-o reclama a actualului primar, ci intr-un print pentru…PSD. „Citeste-i contorul lui Basescu!”, spune titlul reclamei. Un enunt neutru, spun specialistii in comunicare. „Traian Basescu 2000”, „Traian Basescu 2004”, cu caractere mari, in punctul cu impactul vizual cel mai puternic. Pana aici, reclama este favorabila candidatului PNL-PD. Numele lui nu apare intr-un context negativ, mai degraba pozitiv (este cunoscuta intentia lui Traian Basescu de a amplasa contoare in fiecare bloc din Bucuresti). Abia in partea a doua a paginii apar declaratii ale lui Traian Basescu, pe diverse teme, facute in 2000 si in 2004. Dar nici acestea, spun specialistii, nu il incrimineaza pe reprezentantul aliantei D.A. Conceptul reclamei pare a fi incriminarea lui Traian Basescu prin propriile declaratii. Dar unde dai si unde crapa! Cu alte cuvinte, Basescu si-a facut campanie, involuntar, pe banii PSD, care apare discret, in josul paginii.
Albastru „PUR” PSD cu Monica Tatoiu
Ce vrea sa spuna Monica Tatoiu prin atitudinea din reclama electorala? „Daca nu sunteti cuminti si va mai tineti de scandaluri, va arat eu voua”, „Stati pe loc”, „E un geam intre noi” sau „Am prins o gaza in pumn”? Greu de spus. Mai este o varianta posibila: „priviti ce inele mari am, ce bratara, ce lant, ce cercei… asa ca nu voi baga mana in vistieria publica daca voi fi primar!” Specialistii in comunicare spun ca prima problema a acestei reclame este atitudinea incerta (chiar falsa) a candidatei PUR, in contradictie cu promisiunea „pentru ca Bucurestiul sa aiba un gospodar adevarat”. Ar mai fi titlul fara raspuns „Scandalurile nu rezolva problemele orasului” (aflam „cine”, dar nu „ce”) si culoarea dominanta albastra, apropiata de nuanta folosita de PSD.
Basescu, Imblanzitorul de serpi
Parerile sunt impartite in ceea ce priveste aparitia lui Basescu cu un sarpe in jurul gatului. Daca unii specialisti spun ca la prima vedere sarpele pare complicele candidatului si este un simbol malefic, cu care nu trebuia sa se asocieze, altii sunt de parere ca textul clarifica „relatia” dintre Traian Basescu si uriasa reptila: „Nu va pierdeti speranta. Avem curajul, sa ne luptam cu…ei!” Virgula din enunt are oare vreo explicatie?
Test de inteligenta cu echipa lui Basescu
Gasiti deosebirile intre cele doua fotografii! Sus: Candidatii pe sectoare in ordinea „numerelor de pe tricouri”. Jos: Aceleasi nume, dar ordinea este cu totul alta decat cea mentionata de panoul publicitar. Adica: Chiliman e de fapt…Negoita, pe locul lui Negoita sta Inimaroiu, iar in locul lui Inimaroiu este… Calin Chirita. Staff-ul de campanie al aliantei PNL-PD a vrut (si nu au reusit) sa impuste fara greseala doi iepuri: sa puna in centrul imaginii candidatul la primaria fiecarui sector, dar sa nu schimbe enumerarea din susul afisului (cum ar suna un panou cu 254316, un altul 453621?). Ne intrebam: daca Adrian Inimaroiu este candidat la sectorul 4 (deci va fi in centru pe panou), Calin Chirita este pe locul lui Liviu Negoita, iar Anca Boagiu nu isi schimba pozitia, cine sta langa Poteras?
Pendularile lui Pandele
Candidatul la primaria comunei Voluntari, Aurel Pandele, face apel la spiritul conservator al… voluntaristilor. Panourile lui ii indeamna sus si tare pe electori sa voteze continuitatea. Ce-i drept, el a ocupat in ultimii patru ani fotoliul de primar al comunei, deci sloganul pare indreptatit. Dar, nu de mult timp, fidel continuitatii, primarul din Voluntari a sarit din barca PNL in corabia PSD. Mesajul campaniei este banal, spun specialistii, dar alegatorii vor sanctiona intr-o anumita masura pendularea politica a candidatului Pandele.
Cu Nasu’ la Primarie
Cine nu-l cunoaste pe Don Corleone? Agitata lume fotbalistica autohtona l-a facut celebru pe presedintele Ligii Profesioniste de Fotbal cu aceasta porecla. „Sus Patria! Jos Mafia” e parca o dovada de fatarnicie in cazul de fata, pentru ca, prin porecla Don Corleone, Dumitru Dragomir este asociat cu acest cuvant. Atentie! Vorbim doar de stricta asociere a termenilor, nu de semnificatia lor! Iar sintagma „7 pentru Bucuresti” trimite mai degraba la aceasta nota acordata orasului de candidatul PRM in cazul in care castiga. In alte afise electorale, Don Corleone, cel care „Face si nu tace”, apare ca Dragomir Dumitru, dar adresa de Internet de pe acelasi afis este dumitru.dragomir.ro…