«O vară călduroasă este cel mai bun prieten al berarilor, lunile iunie-august având o pondere semnificativă în volumul de vânzări anual. Revenirea consumului depinde de foarte mulţi factori, precum situaţia economică generală, de o politică fiscală adecvată, dar şi de vremea bună. În acest context, obiectivul nostru în 2011 este ca prin eforturile susţinute ale întregii industrii să stabilizăm piaţa şi să înregistrăm la final de an rezultate superioare celor din anul precedent“, ne-a spus Constantin Bratu, directorul Asociaţiei Berarii României (ABR). Conducerile companiilor speră ca anul acesta recesiunea economică să se simtă mai puţin pe piaţa berii, iar vânzările să-şi revină.
„După doi ani dificili în care consumul de bere a scăzut dramatic, estimăm că anul acesta se vor înregistra rezultate mai bune decât în anii anteriori. Credem că perioada verii va contribui foarte mult în această direcţie, consumul de bere fiind direct dependent de vremea bună“, a spus Doron Zilberstein,­ vicepreşedinte marketing, URBB. Astfel, singura speranţă a berarilor rămâne vremea bună, deşi anul trecut, în ciuda caniculei şi a Campionatului Mondial de Fotbal, vânzările din anotimpul cald nu au putut echilibra scăderea din celelalte luni ale anului.

Scădere de 16% în doi ani
După ce anul trecut, contextul economic instabil a determinat o scădere a pieţei berii cu 3,5% faţă de anul precedent, atingând un volum total de 17 milioane hectolitri, aceasta venind după un alt an dezastruos, astfel încât piaţa berii a înregistrat o contracţie de 16% faţă de anul 2008, an în care volumul vânzărilor de bere a atins o cotă maximă de 20,2 milioane hectolitri, pentru acest an, încă se mai speră la o creştere a vânzărilor. Modul cum va evolua piaţa berii în 2011 este dificil de prevăzut, potrivit reprezentanţilor Heineken România, dacă se are în vedere situaţia economică înregistrată atât la nivel internaţional, cât şi la nivel naţional.
Aceasta pentru că vânzările depind de mai mulţi factori, ca evoluţia economiei naţionale, încrederea românilor, puterea de cumpărare şi comportamentul de consum al acestora. Obiceiul de consum a fost şi el influenţat de criza economică, astfel încât s-a ajuns ca berea la PET să reprezinte jumătate din consum, în timp ce berea la sticlă are o pondere de 31% din vânzări, cea la doză, de 16%, iar cea la draft, de 3%.
„Cu toate că în anul 2010 industria berii a întâmpinat o serie de schimbări cauzate de reculul economic, puternic resimţite la nivelul investiţiei şi al forţei de muncă, precum şi închiderea unor fabrici de bere, ne dorim ca prin eforturile susţinute să menţinem stabilitatea şi totodată revenirea acestui sector cu o producţie preponderent locală“, a mai spus șeful ABR.