Cert este că Facebook are o sumă de principii, termeni şi condiţii care s-ar putea să fie în contradicţie cu interesele noastre.
Conţinutul şi informaţiile postate pe Facebook
Mai înainte de toate, în termenii şi condiţiile Facebook este precizat clar
că utilizatorul este stăpân pe conţinutul şi informaţiile postate pe pagina personală. Sună bine, numai că tot la această secţiune se menţionează că acel conţinut ce aparţine utilizatorului este protejat prin drepturi de autor, însă Facebook deţine automat o licenţă de utilizare gratuită, neexclusivă, transferabilă, care dă dreptul de sublicenţiere, valabilă fără limitare teritorială. Cu toate acestea, licenţa încetează în momentul în care utilizatorul şterge conţinutul sau contul, cu condiţia ca acel conţinut să nu fi fost deja share-uit cu alţii, situaţia în care Facebook încă are drepturi asupra acestuia.
În ceea ce priveşte înregistrarea şi securitatea contului, utilizatorii nu au voie să furnizeze date false sau să creeze conturi pentru alţii fără permisiune. Mai mult, un utilizator nu are dreptul de a crea mai mult de un profil personal, regula încălcată deseori în România. În plus, atunci când Facebook dezactivează un cont, utilizatorul nu are dreptul să creeze un nou cont fără permisiunea companiei.
Realmente interesant şi neştiut de mulţi dintre noi este că utilizatorii trebuie să aibă peste 13 ani şi că utilizarea Facebook este interzisă persoanelor care au fost condamnate pentru infracţiuni privind viaţa sexuală.
Dacă v-aţi gândit vreodată să câştigaţi bani de pe urma profilului personal de Facebook, aflaţi că şi acest lucru este interzis. Nu pot fi vândute statusuri către publicitari, de pildă.
Informaţiile trebuie să fie menţinute corecte şi actualizate, iar parola nu trebuie să fie dezvăluită terţilor. Mai mult, atunci când este desemnat un nou administrator de fanpage, de exemplu, acest lucru trebuie făcut numai după ce Facebook a transmis un consimţămând scris.
În situaţiile prezentate mai sus, Facebook are drept deplin să înlăture orice nume de utilizator ales pentru cont, dacă consideră că este necesar.
Utilizarea mărcilor Facebook
Conform “Declaraţiei privind drepturile şi responsabilităţile” este interzisă utilizarea materialelor protejate prin drept de autor, precum şi utilizarea mărcilor aparţinând Facebook (inclusiv FACEBOOK, THEFACEBOOK, logo-urile F, FB, Face, Poke, Wall) sau a oricăror mărci similare, fără consimţământul scris al Facebook.
Conform bazelor de date disponibile public, în prezent Facebook Inc. are 32 de mărci comunitare înregistrate sau în curs de înregistrare, iar marca verbală Facebook este protejată în România încă din 2001
Butonul Facebook Like
Facebook permite utilizarea butonului Facebook Like Button logo în legătură cu plug-in-ul de Like, care permite utilizatorilor să facă conexiuni către propriile pagini şi să share-uiască conţinut cu prietenii de pe Facebook printr-un singur clic. Este permisă, de asemenea, utilizarea butonului Like în publicitatea offline pentru a direcţiona publicul spre pagina de Facebook sau catre website-ul care are instalat plug-in-ul de Like. În schimb, utilizarea butonului Facebook Like în publicitatea online este interzisă.
Logo-urile Facebook
Ca regula generală, utilizarea logo-ului Facebook este interzisă. Logo-ul “f” poate fi folosit pentru referiri la pagina de Facebook a unui utilizator, un grup Facebook, o aplicaţie oferită prin Platforma Facebook sau implmentarea Facebook Connect. Dacă este folosit, logo-ul “f” trebuie să indice în mod clar fie “Like us on Facebook”, fie “Use this app on Facebook”.
În afară de dimensiuni, este interzisă modificarea logo-ului “f”. Dacă limitările tehnice împiedică folosirea culorilor corecte, logo-ul “f” poate fi alb-negru.
Ghid de utilizare corectă a referii la Facebook
Mărcile Facebook pot fi folosite în reclame comerciale TV sau în producţia de filme, numai cu acordul expres al companiei. Referirea la Facebook, atât în online cât şi în offline, se face numai pentru a descrie prezenţa proprie pe Facebook.
Este interzisa combinarea numelui Facebook cu orice alt nume, iar Facebook trebuie scris cu acelaşi font şi aceleaşi dimensiuni ca şi restul conţinutului, întotdeauna cu literă mare.
Mărcile Facebook nu pot fi folosite ca verb şi nu pot fi folosite la plural, pentru a nu se ajunge în situaţia companiei Google care a "inventat" un nou verb: "to google".