de cateva luni. Capital este primul titlu de presa din Romania al carui brand a fost evaluat dupa un model propriu al firmei Brandient. Procedura a durat trei luni, si dupa calcule minutioase s-a ajuns la concluzia ca valoarea brandului Capital este de 5,4 milioane euro. Modelul Brandient a luat in calcul, printre altele, performantele financiare ale produsului, motivatia cititorilor (de ce cumpara si citesc revista), veniturile aduse doar de brand, puterea si stabilitatea marcii pe piata.Cercetarile de piata, necesare evaluarii brandului, au aratat ca revista este citita in primul rand pentru informatiile de actualitate (18%), continut (17%), stilul editorial (15%) si pentru opiniile specializate din cuprinsul publicatiei (14%). Toate aceste componente sunt legate direct de brandul Capital. Aceleasi cercetari au aratat ca si clientii de publicitate iau in calcul valoarea marcii Capital, dincolo de tiraj si audienta. Astfel, clientii aleg publicatia in primul rand pentru eficienta media (51,7%) si apoi pentru reputatie (12,8%).Din procesul de evaluare a reiesit ca politica editoriala pozitioneaza revista foarte clar in zona informationala (are informatii generale valoroase, utile si complete). Dintre toate produsele presei economice, brandul Capital are cea mai mare notorietate si favorabilitate (pusi in situatia de a alege dintre mai multe titluri, cititorii aleg Capital).Profilul cititorilor, conform Studiului National de Audienta (mai 2003 – mai 2004), este dominat de persoane cu studii superioare (51,1%), cu venituri medii si peste (50,5%) si cu un statut social inalt (57,1%).