Revista Capital lansează astazi cea de-a doua ediţie a suplimentului „Afaceri la cheie – Francize de top”, realizat în colaborare cu compania de consultanţă CHR Consulting.

Catalogul prezintă 117 modele de afaceri, grupate în cinci domenii de activitate: îmbrăcăminte & accesorii (24); alimentaţie (20); comerţ specializat (20); construcţii & decoraţiuni interioare (10) şi servicii (43).

„Pentru a avea succes în afaceri nu este obligatoriu să ai o idee de business absolut originală, să cauţi nişe de piaţă noi sau insuficient exploatate, ci poţi apela cu încredere la o afacere la cheie, care a găsit reţeta profiturilor trecând cu brio examenele pieţei. Acesta este mesajul transmis de fiecare dintre cele 120 de francize incluse în noul supliment Capital, aflat la ediţia a doua”, a declarat Iulian Bortoş, redactor-şef al revistei Capital.

Suplimentul conţine o analiză a evoluţiei pieţei francizelor din România în 2007 şi primul semestru al acestui an, a domeniilor preferate de cei care doresc să investească într-o astfel de afacere, precum şi informaţii despre taxele specifice francizei, segmentarea francizelor internaţionale prezente pe piaţa autohtonă etc.

„Referitor la nivelul mediu al investiţiilor pe piaţa francizei, se constată o tendinţă de creştere, de la 150.000 de euro la 200.000 de euro, în medie, pe unitate, în sectorul de retail şi de la 25.000 la 40.000 de euro, în medie, pe contract de franciză semnat în industria serviciilor. Rentabilitatea acestor investiţii se traduce într-un return of investment (ROI) de aproximativ 30%, ceea ce face ca accesul la finanţare să fie destul de facil”, a declarat Răzvan Blid, managing partner CHR Consulting.

Din cele cinci miniclasamente prezentate în supliment, cititorii pot afla care sunt cele mai extinse francize româneşti, dar şi cele mai puternice francize autohtone, reţelele cu cele mai rapide expansiuni, precum şi cele mai ieftine şi cele mai scumpe francize.

Daniel Rosner, retail director Alsa Boutiques (Ermenegildo Zenga, Max Mara, Mariella Burani, Marela etc.), Tudor Niculescu (Turabo Café), Cristian Radu, director general Omnimoda (Andrew’s Ties, goldenpoint), Adrian Puiu (Furla, Bally) şi Panos Papanastasiou, vice-CEO Elmec (Nike, Camper, Converse, Calvin Klein, Killah etc.), spun în exclusivitate povestea intrării în sistemul de franciză a companiilor pe care le reprezintă şi împărtăşesc din experienţa pe care au acumulat-o conducând o astfel de afacere.

De asemenea, suplimentul prezintă şi un top internaţional, care cuprinde 24 dintre cele mai importante francize din lume. Clasamentul a fost realizat luându-se în calcul cinci parametri: numărul de ţări în care brandurile sunt prezente, numărul de unităţi existente (proprii şi francizate), nivelul investiţional, experienţa francizorului şi notorietatea brandului. Ponderea aferentă acestor criterii a fost următoarea: 25%, 20%, 15%, 5% şi 35%.

Compania CHR Consulting, membră a grupului IFCN, cea mai mare reţea de consultanţă specializată din Europa, membră a Asociaţiei Reţelelor de Franciză din România, s-a lansat pe piaţa serviciilor de consultanţă specializată în franciză în 2000, devenind promotor al acestui sistem integrator de afaceri, utilizat pentru preluarea pe piaţa locală a unor renumite francize internaţionale.

Astăzi, activitatea CHR se stratifică pe următoarele domenii: recrutare de (master) francizaţi, cercetări de piaţă şi studii de fezabilitate, pachet complet de franciză (plan de afaceri, manuale, contracte de franciză, marketing, strategii de implementare, instrumente de evaluare), asistenţă în alegerea spaţiilor comerciale, logistică şi furnizori, organizare de seminarii şi expoziţii, campanii de PR, adaptarea contractului internaţional de franciză.

CHR Consulting se identifică cu peste 35 de master-francize intrate în România cu ajutorul firmei de consultanţă, mai mult de 120 de francizaţi recrutaţi pe întreg teritoriul ţării, peste 30 de concepte integrate de franciză.

Data: 17 iunie 2008