Revista Capital, saptamanal economic si financiar, a lansat, marti, suplimentul “Francize de top”, realizat in colaborare cu firma de consultanta CHR Consulting. Catalogul prezinta 126 de modele de afaceri “la cheie”, grupate in cinci domenii de activitate: imbracaminte si accesorii (23 de francize); alimentatie (23); comert specializat (17); constructii & decoratiuni interioare (7) si servicii (56).

“Acest supliment trebuie privit ca un ghid util celor care vor sa intre in afaceri sub umbrela unui brand international sau local, mergand pe mana unui antreprenor care a dovedit ca poate lansa o afacere de succes”, a declarat Iulian Bortos, redactor-sef Capital.

Noul supliment contine o analiza a evolutiei pietei francizelor din Romania in 2006, a domeniilor preferate de cei care doresc sa investeasca intr-o astfel de afacere, precum si informatii despre taxele specifice francizei, segmentarea francizelor internationale prezente pe piata autohtona etc.  

Din cele cinci miniclasamente cititorii pot afla care sunt cele mai extinse francize romanesti, dar si cele mai puternice francize autohtone, retelele cu cele mai rapide expansiuni, precum si cele mai ieftine si cele mai scumpe francize.  

Octavian Radu si Vicentiu Zorzolan (Debenhams, Esprit, Springfield, Otto si Women’Secret), Malin Malineanu (Best Western), Dacian Demian (Terranova), Gergana Diaconu (Versace, Camel Active) si Rozalia Kozmari (Daylight Donuts, Broaster Chicken) spun in exclusivitate povestea intrarii lor in sistemul de franciza si impartasesc din experienta pe care au acumulat-o conducand o astfel de afacere. 

De asemenea, suplimentul prezinta si un top international, care cuprinde 24 dintre cele mai importante francize din lume. Clasamentul a fost realizat luandu-se in calcul cinci parametri: numarul de tari in care brandurile sunt prezente, numarul de unitati existente (proprii si francizate), nivelul investitional, experienta francizorului si notorietatea brandului. Ponderea aferenta acestor criterii a fost urmatoarea: 25%, 20%, 15%, 5% si 35%.  

“Astazi, in lume, peste 4.900 de sisteme de afaceri au facut sa adere la aceste concepte cel putin cate zece francizati fiecare. La nivelul tarilor celor mai dezvoltate, franciza genereaza peste 40% din cifrele de afaceri din comert”, a declarat Razvan Blid, managing partner CHR Consulting. 

Editat in 50.000 de exemplare, suplimentul “Francize de top 2007” va fi distribuit doar impreuna cu editia din 21 iunie a revistei Capital.

 

0-3474-topfrancize2007.jpg