Conform directorului de marketing al FashionUP, Black Friday nu se mai referă doar la ziua de vineri. „Noi ținem evenimentul până pe 25 noiembrie. Anul acest am dat startul joi seara, de la ora 22.00, pentru abonați. Ei au primit o «cheie» de acces. Pe aplicația proprie am început chiar mai devreme. Pentru online, pentru FashionUp, evenimentul Black Friday e chiar mai important decât perioada Crăciunului. Mulți cumpără de Black Friday pentru Crăciun. Produsele ajung astfel cu siguranță la timp. Și asta e bine pentru că produsul poate fi văzut și chiar returnat dacă se impune asta, rămânând timp pentru cumpărarea altuia”
„E o bătălie foarte mare în această perioadă între comercianți. Se știe că Black Friday e cea mai bună perioadă din an pentru ei și toți vor să ajungă cât mai repede la clienți. Noi am anunțat reduceri de până la 80%, dar pot fi găsite pe site și reduceri de peste 80%. Munca din spate este enormă pentru a atinge aceste discounturi. Lucrăm cu foarte mulți furnizori și trebuie să negociem la sânge pentru prețuri ca să le aducem la nivelul de cele mai mici din an.
Noi nu vindem în pierdere, dar se practică. Depinde de furnizori. Cei din România nu își permit să coboare prea mult prețurile, dar cei mari, străini, scad mult prețurile mai ales pentru a își lichida stocurile. Furnizorii români nu pot ajunge la discounturi de 80% pentru că sunt prea mici”, a declarat Cristina Pană.
Comunicarea, element important
„Comunicarea pentru Black Friday, ca și pentru orice altă campanie, a început cu un teasing pentru abonați prin email. Apoi am utilizat canalele social-media și campanii plătite. Am avut și câteva apariții TV, iar la radio nu am intrat deloc în acest an. Pe online se văd mult mai clar rezultatele”, a explicat Cristina Pană modul în care ofertele sunt aduse la cunoștința clienților, adăugând și că „un magazin online diferă de unul clasic prin faptul că nu poți testa produsul și nu poți simți textura. Unii preferă, mai ales în zona de lux, să simtă produsul înainte de a cumpăra. Noi suntem mai mass-market. Cel mai important pentru clienții care cumpără online este să cunoască bine măsurile și brandurile. Există și ghiduri de măsuri foarte bune, desigur. Riscul de a lua o măsură greșită e acum mult mai scăzut decât în anii anteriori. Mai mult chiar, online-ul te ajută să scapi de pierderea timpului în trafic și în magazin. Plus că poți compara foarte ușor prețurile. Poți returna foarte ușor lucrurile. Sunt multe plusuri”.
În privința timpului de livrare a comenzilor, directorul de marketing al FashionUp a explicat că „de multe ori, timpul de livrare pentru un produs nu are legătură cu curierul, ci cu furnizorii. Există plângeri, e drept, dar piața a evoluat foarte mult în acest sens și acestea sunt tot mai rare. La noi, rata de returnare este cam de 12%, dar de Black Friday e posibil să crească cu unu – două procente pentru că mulți cumpără fără să se uite atent”.
„Influencerii” trebuie selectați cu grijă
O modalitate importantă de comunicare, mai ales în zona „fashion”, sunt așa-numiții „influenceri”. Conform Cristinei Pană, „influencerii sunt foarte importanți, dar degeaba ai 20.000 de urmăritori dacă nu reușești să îi miști. Oamenii care au puterea de a trage după ei alți oameni sunt cei care contează. Și companiile au început să înțeleagă asta. Am făcut chiar experimente. Pe «fashion» zona influencerilor e foarte dezvoltată. E evident că fiecare brand trebuie să se uite la publicul influencerilor și să îl compare cu al lui. Noi ne uităm mai degrabă la comentarii și reacții decât la volumul de urmăritori. Trebuie studiat atent pentru că există și «like»-uri cumpărate”.
În opinia directorului de marketing al FashionUp, „pentru a transforma infuența ta în bani e indicat să îți prezinți proiectele unor branduri. Dar multe branduri caută strict oameni care le promovează imaginea cu loialitate. Un influencer care promovează toate mărcile nu mai e credibil și nici important pentru mărci. Nu e ușor să fii influencer. E multă muncă. Dacă nu ești activ va fi altul și urmăritorii tăi vor migra. Trebuie să postezi constant lucruri cu conținut, nu bagatele. Pe instagram fotografiile sunt foarte puternice. În general zonele video atrag mult, dar postările video au încă un «reach» mai mic decât cele cu poze. Pe Facebook este foarte puternic textul, dar nu orice text”.