Din punct de vedere al băuturilor alcoolice, suntem pe primele locuri la consum în Europa, dar și printre primii din lume în ceea ce privește producția. Ne batem de câțiva ani buni pentru locul 10 în lume pentru producția de vin.
În mod tradițional, vinul este mai aproape de sufletul românului, dar, dacă ne uităm pe statistici, berea a condus constat consumul în ultimii 15-20 de ani și este în continuă creștere.
Nu este însă un comportament special doar în România, deoarece întreaga Europă se află pe un trend crescător la consumul de bere și derivați(cidru și alte băuturi acidulate). În același timp crește și consumul de vin, însă nu într-un ritm atât de alert cum este cel de bere.
În privința strugurilor, există în România câteva soiuri, atât pentru vinul roșu, cât și pentru vinul alb, cu care ne putem mândri și care au un viitor foarte luminos. Feteasca, fie ea albă sau neagră, este un strugure local în care s-a investit foarte mult în ultimii ani, pentru că tendința în toată lumea este de a investi în produse și soiuri locale.
În ceea ce privesc vânzările, luna decembrie este categoric cea mai profitabilă și cea mai bună lună a anului pentru magazinul online Liquorstore, atunci realizându-se 15-20% din vânzările pe un an de zile. În perioada Paștelui, vânzările merg sub 10%, dar luna în care se petrec sărbătorile Pascale rămâne a doua acea mai profitabilă, după luna decembrie.
Tendința pe piață este comercializarea către zona corporate, mai ales pentru magazine online, iar în cazul lui Dragoș Vărșăndan, până în 30% din totalul vânzărilor merge către zona corporate și cea mai mare cerere de băuturi alcoolice provine din partea companiilor de IT.
Principala diferență dintre magazinul online The Liquorstore și marii retaileri este diversitatea ofertei. Pe de-o parte, cel care are un magazin online își permite să nu țină stocuri pentru fiecare produs în parte, atât timp cât relația cu furnizorii permite livrarea rapidă, direct de la furnizor, ceea ce în cazul retailului sau a magazinelor clasice este destul de complicat, deoarece ai nevoie de spațiu de depozitare, de logistică. Astfel, marii retaileri se concentrează pe produsele care generează vânzări, au o ofertă destul de limitată și se concentrează, mai ales, pe preț.
Magazinul online The Liquorstore a fost deschis la finele lui 2011, iar creșterea de la an la an, în ceea ce privesc vânzările, a evoluat o dată cu creșterea pieței. În primii ani a fost o creștere de 30%, iar în ultmii ani s-a mai domolit, deoarece a apărut concurența și s-a mai diversificat și piața.
Factorul cheie de succes pentru domeniul comerțului cu băuturi alcoolice este pasiunea, dar acest factor cred că se aplică în orice întreprindere. Ai nevoie de multă pasine ca să treci prin „nebunia” fiscală care se întamplă în România de ani de zile, este de părere Dragoș Vărșăndan.