Live Text
Ziua publicității este un eveniment dedicat industriei de marketing și publicitate din România. Acest eveniment a marcat 25 de ani de activitate pentru IAA România, iar la eveniment au fost acordate 11 premii, recompensând excelența în marketingul și comunicarea autohtonă. Evenimentul a fost precedat de Ziua Publicității, conferința dedicată tinerilor la început de drum in Marcom.
Ediția de anul acesta a adus în fața tinerilor provocarea la primul pannel de a face proiecții despre viitor. A doua temă, prezentă la cel de-al doilea pannel, a fost despre cum vor arăta oamenii care lucrează în marketing și publicitate în anii viitori. Al treilea și ultimul pannel a adus în discuție ideea de „rolemodels” și anume modele demne de urmat din publicitate.
Se spune că singura constantă în marketing este schimbarea. Trebuie să ne adaptăm și să fim mereu în continuă schimbare. Pentru asta, se poate oberva o diferență în găsirea și chiar în păstrarea unui loc de muncă din rândul tinerilor.
Ediția a VIII-a a Premiilor de Excelență este una specială întrucât are loc la ceas aniversar – IAA România celebrează 25 de ani de activitate – și a avut următoarea structură: 6 Premii de Excelență unde nominalizările au fost deschise publicului larg, 4 Premii de Excelență Speciale acordate de: Boardul IAA, Senatul IAA, IAA Young Professionals, Premiul Romania 100 – dedicat aniversării centenarului Marii Uniri și Premiul Personalitatea Anului în Marcom ce a fost decernată la finalul evenimentului, prin votul celor aflați în sală.
Premiul de Excelență IAA pentru promovarea „României ca Hub Global Creativ” a mers către Dragoș Stanca pentru standardele profesionale înalte prin care a transformat ICEE Fest în cel mai cunoscut festival de tehnologie din Europa de Est.
Premiul pentru Educație în Marcom a revenit în acest an lui Alexandru Negrea, pentru cursurile și întâlnirile Social Smarts – prin care transmite conținut profesionist și consistent tuturor tinerilor dornici de profesionalizare în social media.
Premiul pentru Inspirație prin valori a fost oferit lui Marius Cristea și Ioanei Dogaru – IQads – pentru curajul de a lansa o competiție creativă locală – FIBRA – singurul festival de creativitate în publicitate din România. Ei au resuscitat ideea de creație a unui festival de creație publicitară, idee ce a reconstruit speranța în competiția creativă.
Premiul pentru Dialog Constructiv cu Autoritățile a fost acordat Oanei Cociașu – președinte RAC – pentru demersurile constante de îmbunătățire a cadrului de autoreglementare al industriei de marketing și comunicare și pentru parteneriatul funcțional cu CNA.
Premiul Creativity 4 Better avut-o învingătoare pe Melania Medeleanu – pentru campania Magic Home – pentru un efort national de solidaritate cu familiile copiilor bolnavi de cancer și pentru ambiția de a implica societatea în materializarea fizică a Magic Home – lânga cel mai mare spital oncologic pentru copii. Premiul în sine a vizat mai multe proiecte de CRS, iar proiectul propus de Melania a fost, cumva, cap de afiș, fiind un proiect emoțional, de mare impact, foarte util.
Premiul pentru inovație în tehnologie a fost acordat lui Bogdan Savonea și lui Matei Psatta pentru The Pole Society – platforma care duce mijloacele de comunicare stradală la nivelul următor prin tehnologie și planning programatic. Acest proiect tehnologic pleacă de la posiblitatea de a programa spoturile care lucrează pe ecranele digitale din outdoor în funcție de tipul de audiență care trece pe lângă ele.
Premiul România 100 a mers către Cristina Florescu – Rewe Group – pentru modul natural prin care a integrat ideea de centenar în campaniile unui brand comercial – Penny. Campaniile comerciale făcute de Penny au integrat foarte bine ideea de centenar.
Premiul de Excelență al IAA Young Professionals a ajuns la Xenia Muntean – CEO Planable – pentru proiectul Planable – o platforma a cărui scop este înlesnirea comunicării între firme și managerii de rețele sociale. Platforma a fost acceptată de acceleratorul Techstars din Londra.
Premiul de Excelență al Boardului IAA a mers în acest an către Dana Războiu – inițiator al proiectului Nație prin Educație – competiție care stimulează interesul elevilor de liceu pentru tehnologie, robotică și automatizare, și prin care peste 90 de licee din România concurează pentru a atinge faza internațională a competiției promovând forme inovatoare de educație.
Premiul de Excelență al Senatului IAA a răsplătit anul acesta doi oameni care au dus România peste hotare și au poziționat-o pe harta țărilor creative: Măriuca și Florin Talpeș – Fondatori Bitdefender – pentru că au fondat și au crescut brandul Bitdefender pe plan internațional, cel mai puternic brand internațional creat și crescut din România și pentru eforturile constante de transformare a educației din România. Bitdefender este, probabil, cel mai cunoscut brand românesc în afara țării.
Personalitatea anului este un titlu onorific și se acordă în sală prin vot, prin SMS, către unul dintre câstigătorii categoriilor. Proiectul Magic Home al Melaniei Medeleanu a avut un impact pozitiv în industrie, astfel era de așteptat ca ea să câștige.