Într-un mediu economic mai degrabă incert dacă nu chiar ostil, zeci au chiar sute de companii din România fac performanță pentru acționarii lor și pentru clienți. Care este secretul lor? Capital reușește, de cinci ani, să răspundă la această întrebare și premiază cei mai buni dintre oamenii acestor companii, liderii. Pentru că meritele celor care fac diferența în mediul economic românesc trebuie să recunoscute, Revista Capital organizează ediţia din 2019 a Galei Premiilor de Excelență în Management.
Alegem împreună cu cititorii
La fiecare categorie de premii sunt selectați mai mulți nominalizați. Povestea lor și, mai ales, realizările din ultimul an le găsiți în revistă, dar și pe site-ul www.capital.ro. Dintre aceștia, dumneavostră, cititorii Capital, împreună cu redactorii, îi veți putea vota pe cei mai buni dintre cei buni. Pentru a lua decizia în cunoștință de cauză, vă vom arăta performanţele managerilor urmărind rezultatele, deciziile şi acţiunile relevante pentru categoria de premii. Cei trei mari câștigători ai fiecărei categorii vor fi premiaţi în cadrul Galei de Excelenţă în Managament, care se va desfăşura la finalul lunii iunie. Premiile vor fi acordate managerilor financiari, managerilor de vânzări, celor de resurse umane, celor cu atribuţii de marketing , managerilor de comunicare ,responsabililor de CSR li, ca o categorie separată, managerilor din sănătate și pharma.
Iată, mai jos, coordonatorii CSR despre care noi credem, pe baza unei analize de un an, că au făcut cele mai mari performanțe în 2018.
George Carpov- Procter&Gamble (P&G)
#OSalădeClasăcaAcasă este un proiect de CSR unic în România care își propune să aducă o viață mai bună copiilor din mediul rural. Campania, susținută de Procter&Gamble, își propune să transforme săli de clasă aflate în stare proastă în săli moderne, primitoare. Anul acesta, deexemplu, Ziua Internaţională a Copilului a venit cu o surpriză pentru elevii clasei pregătitoare din satul Sohatu, judeţul Călăraşi. P&G România şi Penny Market le-au reamenajat sala de clasă într-un univers al poveştilor şi al învăţării prin joc. Spaţiul a fost complet reabilitat şi redecorat, astfel încât elevii să aibă parte de un proces de acomodare cât mai uşor la toamnă, odată cu prima lor experienţa pe băncile şcolii. Responsabilul de proiectele CSR ale P&G este George Carpov,corporate communications manager al P&G. Legăturile sale cu CSR-ul sunt vechi și, o perioadă, a activat chiar pro bono pe poziție de consultant al P&G în acest domeniu. Coordonează comunicarea companiei din aprilie 2017. Anterior a fost la McGuirre Woods Consulting, V+O și Teamnet. Este militar ca formație, absolvent al Academiei Forțelor Terestre.
Andreea Cioban- Fundația Ronald McDonald
Cred ca binele se poate face incepand de acum, nu de mai tarziu, pornind de la fiecare dintre noi.
Mic cu mic se face mare, iar atunci cand iti asumi aceasta uriasa responsabilitate de a te uita mai departe de patratica ta, competitia poate fi doar cu tine, niciodata cu cei din jur.
McHappy Day este pentru milioane de oameni numitorul comun al poftei de a face bine, iar pentru Fundatia pentru Copii Ronald McDonald reprezinta evenimentul care transforma in realitate proiectele ce sustin zeci de mii de familii sa ramana aproape de copiii lor in perioadele indelungate de spitalizare.
Mona Nicolici- OMV Petrom
OMV Petrom a desfășurat, de-a lungul anilor, campanii foarte ample de CSR. Anul trecut, proiectul care a ieșit în evidență a fost, desfășurat în cadrul unuia dintre cele mai ample acțiuni de CSR din România, Țara lui Andrei, proiect care se întinde pe mai mulți ani. OMV Petrom susține 6 clase de școală profesională cu specializări din industria de petrol și gaze. Timp de 3 ani, elevii studiază după un curriculum actualizat și beneficiază de stagii de practică în cadrul companiei, burse școlare, cursuri de dezvoltare profesională susținute de angajații OMV Petrom. Programele CSR al OMV Petrom sunt gestionate de către Mona Nicolici. Jurnalist și prezentantor de televiziune foarte cunoscut, Mona Nicolici a ales OMV Petrom în urmă cu 12 ani și , de atunci, ocupă poziția de Head of Sustainability. Înainte, timp de 14 ani a fost jurnalist și prezentator de știri la Antena 1 și B1 TV.
Anca Damour- Carrefour
Hospice Casa Speranței este una dintre cele mai cunocute și mai active fundații din România iar Carrefour unul dintre cele mai mari lanțuri de hipermarketuri, vizitat anual de milioane de români. Așadar, dintr-un parteneriat îngtre cei doi nu putea ieși decât un proiect major. Este cazul „Împreună pentru speranță”, proiectul care presupune amplasarea de cutii de donații în magazinele Carrefour. Acest proiect permite Hospice să ofere, anual, sute de zile de spitalizare celor care au nevoie. La nivelul conducerii Carrefour, partea de CSR intră în atribuțiile Ancăi Damour, membru executiv al boardului de conducere. Lucrează în cadrul grupului Carrefour de mai bine de 17 ani, a terminat dreptul la Universitatea București, are un MBA în retail, dar și mai multe certificări la universități de prestigiu.
Mihaela Popovici- CEZ România
„Generatorii de bine” este unul dintre puținele proiecte de CSR din România care implică toți angajații unei companii. Este vorba despre angajații CEZ România. Angajatii grupului în Romania au avut oportunitatea de a propune și a se implica în proiecte de responsabilitate socială care să răspunda nevoilor comunității din care fac parte. S-au născut, astfel, mai multe proiecte care au ajutat comunități din zonele unde CEZ își desfășoară activitățile, în principal Oltenia. A fost vorba, de exemplu, despre donații de încălțăminte sau îmbrăcăminte sau despre excursii oferite familiilor care altfel nu și le-ar fi permis. De proiect s-a ocupat Mihaela Popoviciu, specialist în CSR la CEZ. Mihaela este la CEZ de peste șapte ani, a absolvit facultatea de administrarea afacerilor la Craiova și își dedică mare parte din timp acțiunilor de CSR desfășurate de CEZ.
Ovidiu Maior-Azomureș
Azomureș este una dintre companiile care s-au implicat în sprijinirea comunităților rurale și mai ales, a copiilor. Proiectul „Cărțile copilăriei” există deja din 2015 și se adresează comunităților agricole. Așa cum se înțelege și din denumire, programul oferă cărți școlilor din mediul rural și direct copiilor, care, arată statisticile, citesc foarte puțin, fapt care le limitează posibilitățile de a își construi un viitor mai bun. Până anul trecut fuseseră distribuite aproape 5000 de cărți. ” Copiii nu trebuie priva’i de o educa’ie corespunzatoare pentru că nu învață într-o școală de renume, de oraș. Susținem programul național “Cărtile Copilăriei” pentru șansa pe care o oferă fiecărui copil de a descoperi lectura.”, spunea Ovidiu Maior, PR Manager la Azomureș. Fost jurnalist la Antena 1 și Antena 3, Maior este la Azomureș din 2012 și se ocupă inclusiv de zona de CSR. Este absolvent al facultății de jurnalism de Universitatea Lucian Blaga, din Sibiu.
Andrei Frimescu – Game World România
Activiățile de CSR la nivelul Game World Group sunt coordonate de Andrei Frimescu – Director Marketing si PR. Frimescu este absolvent al Universității Politehnice București, Facultatea de Energetică și lucrează în domeniul jocurilor de Game World din anul 1992. Până în anul 2000 a activat în zona managementului operațional, apoi a preluat departamentul de marketing de la Casino Palace – Casa Vernescu iar din anul 2012 a intrat în echipa de management de la Game World.
Strategia de CSR a grupului este bazată pe principiile responsabilității și a sustenabilității activității find dezvoltată pe 3 direcții principale:
- Responsabilitatea față de clienți, angajați, acționari și parteneri
- Susținerea unor cauze sociale insuficient finanțate în contextul actual
- Implicarea în viața comunităților în care companiile din cadrul Game World Group își desfășoră activitatea
„În zona responsabilității față de clienți, angajați, acționari și parteneri Game World Group susține consecvent activitățile Asociației Joc Responsabil. În 2019, pe lângă susținerea programului “Joc Responsabil”, destinat prevenției și tratamentului adicției față de jocurile de noroc, Game World este și principalul susținător financiar al campaniei de educare a tinerilor, “Antrenat de Majorat”, organizată de Asociația Joc Responsabil cu sprijinul Institutului de Relaţii Umane.
In plus, tot în această direcție, Game World a lansat un program propriu și original, “Bursele Game World” prin care se oferă sprijin financiar de studiu la toate nivelurile pentru studenții la psihologie care vor să se specializeze în domeniul prevenției și al tratamentului adicțiilor.
În ceea ce privește susținerea unor cauze sociale insuficient finanțate în contextul actual, companiile din cadrul Game World Group oferă susținere financiară unor asociații, fundații și ONG-uri care activează pentru tratamentul și îngrijirea celor care suferă de cancer și alte boli incurabile. În acest sens, printre beneficiarii sponsorizărilor se numară Hospice Casa Speranței, MagiCAMP, Little People, Fundația Daruiește Viață dar și o serie de cazuri individuale care au avut nevoie de susținere financiară pentru operații și tratamente medicale costisitoare.
În direcția implicării în viața comunităților în care își desfășoară activitatea, companiile care formează Game World Group au acordat susținere unor proiecte locale, către echipe sportive reprezentative pentru localitațile respective. Printre acestea se numără Fundația Nadia Comăneci, echipa de volei feminin Alba Blaj, echipa de handbal masculin HC Dobrogea Sud, echipa de fotbal Sepsi Sf. Gheorghe sau echipa de baschet feminin ACS Sepsi SIC„ a spus Andrei Frimescu, Director Marketing și PR, Game World
Game World Group cuprinde companii care activeaza in domeniul organizarii jocurilor de noroc sub brandurile Game World, Stanleybet, Stanleybet.ro, Bonus, City Slot si Alfastreet Trade.