Astfel, la construcţia unui drum, România alocă pentru semnalizare 1% din valoarea contractului, în timp ce în Vest nivelul este în jur de 8%.
Există două categorii de marcaje: în strat subţire şi în strat gros. La marcajele în strat gros, se folosesc două tipuri de vopsele: aplicate "la rece" şi "la cald".
"Cele la rece sunt mai neprietenoase cu mediul şi cu 40-50% mai scumpe", a explicat Spirea.
Din acest motiv, în UE sunt folosite în proporţie de 70% vopselele aplicate la cald. La noi se întâmplă exact invers, fiind utilizate cu predilecţie cele la rece. Şi asta deoarece vopselele la cald necesită mai multă expertiză, personal mai calificat, iar autorităţile nu alocă bani şi timp pentru aşa ceva, a arătat Radu Spirea.
Conform datelor Comisiei Europene, citate de Spirea, România ocupă penultimul loc în UE la siguranţa rutieră şi înregistrează pierderi provocate de accidentele rutiere de 3,1 miliarde de euro pe an.
Pierderile se cifrează la 1,48 milioane de euro pentru fiecare persoană decedată ca urmare a unui accident rutier, 136.200 euro pentru fiecare persoană rănită grav şi 10.400 euro pentru fiecare rănit uşor într-un astfel de eveniment.