Autostrăzile din România sunt construite în ritm lent, dar se strică în ritm alert. O propunere de lege îşi propune să rezolve această problemă.
Orăştie-Sibiu este unul dintre tronsoanele unde au intervenit defecţiuni la scurt timp după darea în folosinţă
"Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR) nu ne-a convins că are un plan serios de a repara autostrada Orăştie-Sibiu", a declarat Alexandru Nazare, deputat şi fost ministru al Transporturilor, la emisiunea Capital TV, transmisă de B1 şi moderată de Claudiu Şerban.
"Domnul Narcis Neaga, când a plecat de la conducerea instituţiei, zicea că este un singur loc cu o problemă, dar de fapt sunt 7 locuri, pe 5-6 kilometri, care trebuie refăcuţi complet. Dacă vom repara numai cei 200 de metri, autostrada se va strica din nou şi o vom închide iar în 2017. Este mai bine să o reparăm complet", a adăugat Nazare.
El a menţionat şi cauzele care au dus la această situaţie: "CNADNR a preluat o lucrare într-un stadiu în care nu era gata. Nu avea drenaje, nu exista teren stabilizat. Lăcomia electorală a ucis autostrada".
Deputatul a spus că în Parlament există o iniţiativă legislativă potrivit căreia nu poţi să inaugurezi o lucrare nouă fără să ai recepţia la terminarea lucrării. Ce prevede aceasta?
"Inaugurări frauduloase pedepsite cu închisoarea, sancţiuni pentru tocatul banilor cu studii de fezabilitate inutile. Dacă studiul de fezabilitate este încheiat, la trei luni trebuie să începem execuţia. Altfel, amenda penală – cuantum din valoarea lucrării pentru toţi cei care au semnat", a explicat Alexandru Nazare.
Vizionaţi integral emisiunea Capital TV de vineri, 29 ianuarie 2016.