Prima dată când Apple a fost evaluată la 2.000 de miliarde de dolari a fost în august 2020, acest lucru întâmplându-se din cauza pandemiei de Covid-19, care a sporit vânzările de computere și telefoane mobile folosite pentru munca și cursurile la distanță, potrivit News.ro.

Gigantul a atins valoarea de 3.000 de miliarde de dolari, însă pentru puțin timp, datorită tranzacțiilor din ianuarie 2022.

În timpul sărbătorilor de iarnă, restricțiile din timpul pandemiei de Covid-19 la fabrica sa principală din China au creat companiei Apple dificultăți cu livrările de telefoane iPhone 14 Pro.

De asemenea, investitorii sunt atenți la creşterea ratelor dobânzilor şi la scăderea încrederii consumatorilor, deoarece ar putea afecta cererea pentru produsele Apple la preţuri premium.

Au scăzut livrările de iPhone

Potrivit unui raport recent al firmei de analize Trendforce, livrările de iPhone-uri ale Apple au scăzut cu 22% în trimestrul încheiat în luna decembrie.

Publicația japoneză Nikkei spune că Apple  a transmis furnizorilor săi să producă mai puţine componente pentru produse precum AirPods, Apple Watch şi laptopuri MacBook.

Aceasta este ultima mare companie a cărei evaluare a scăzut sub 2.000 de miliarde de dolari.

Compania Microsoft fusese, de asemenea, evaluată la 2.000 de miliarde de dolari, însă valoarea acesteia a scăzut sub acest prag în anul 2022.

Marți, pe data de 3 ianuarie 2023, a căzut Bursa de pe Wall Street, indicele S&P 500 coborând cu aproape 1% în timpul tranzacţiilor.

Apple a avut performanțe sub cele ale indicelui S&P 500 în 2022, care a scăzut sub 18%. În anul 2020, prețul acțiunilor producătorului de iPhone a scăzut cu aproape 27%.

Apple a amânat lansarea mașinii sale electrice până în 2026

Apple și-a restrâns planurile legate de viitorul vehicul electric autonom, amânând data ţintă de lansare a maşinii până în 2026, potrivit unor surse citate de către Bloomberg News.

Apple intenţionează să dezvolte un vehicul electric care să le permită şoferilor să efectueze alte sarcini în timpul călătoriilor şi să fie alertaţi din timp pentru a trece la controlul manual. În prezent, compania respectivă plănuiește un design nou, care va include un volan şi pedale şi va suporta numai capacităţi autonome complete pe autostrăzi, au explicat acele surse. Inițial, însă, maşina ideală nu ar fi trebuit să aibă volan şi pedale, iar interioarele ar fi trebuit să fie concepute pentru a conduce fără mâini.