CapitalTV. Inteligența emoțională, cheia succesului în afaceri

Florin Alexandru, analist comportamental și autor de bestseller, explică în exclusivitate pentru CapitalTV cum să ne folosim de inteligența emoționala ca să ne atingem obiectivele

Cel mai inteligent om din lume se bănuiește a fi fost William James Sidis, cu un IQ estimat între 254 și 300. Sidis a absolvit Universitatea Harvard la vârsta de 11 ani și vorbea cursiv 26 de limbi. Motivul pentru care numele său a rămas aproape necunoscut publicului larg este că a murit la numai 46 de ani, fiind angajat ca un mărunt funcționar în administrația orașului New York.
O inteligență cu mult peste medie nu garantează succesul în viață, cu atât mai puțin în afaceri. Se pare că ceea ce contează mai mult este așa-numita inteligență emoțională. Mai precis, este vorba despre capacitatea de a înțelege și de a controla atât propria stare emoțională, cât și emoțiile celorlalți. Deși denumirea de inteligență emoțională nu-i aparține, aceasta a fost făcută celebră de către jurnalistul Daniel Goleman, autor al cărții cu același nume. Goleman consideră că intelgența emoțională – spre deosebire de IQ – poate fi educată și crescută prin exercițiu. El mai susține, de asemenea, că inteligența emoțională este sursa a 67% din aptitudinile necesare pentru leadership și management. Astfel, aceasta contează de două ori mai mult decât inteligența nativă în obținerea rezultatelor pentru funcțiile de conducere.