Sărbătorile de iarnă au crescut nu doar vânzările din hipermarketuri, ci şi pe cele din magazinele de lux. Cei cu bani au ales să cumpere cadouri scumpe, pentru care au plătit sute de euro: parfumuri de marcă, bijuterii preţioase sau haine de firmă.
În parfumeriile Madison, cele mai căutate produse au fost parfumurile şi lumânările aromate, după cum a declarat pentru capital.ro directorul general, Madeleine Florescu. Când vine vorba de brandurile care au fost la mare căutare de Crăciun, Florescu indică produsele marca By Kilian. „Am vândut aproape 150 de bucăţi”, a afirmat directoarea Madison. Parfumurile din această gamă costă în medie de 885 de lei.
Tot în materie de parfumuri, Alexandra Paven, directoarea magazinului de profil Createur 5 D’Emotions, a declarat că cele mai căutate au fost cele cu mirosuri calde. „În sezonul rece, o mare cautare o au parfumurile calde, cu note de ambră, santal, vanilie, parfumurile gourmande, dulci sau orientale”, a subliniat Paven. Şi în magazinul deţinut de aceasta lumânările parfumate şi parfumurile de casă au avut succes în perioada Crăciunului. „Pentru aromele de casă au fost preferate scorţişoara, mărul, esenţele verzi de brad, esenţele fructate”, susţine Alexandra Paven.
Femeile dau 150 de euro în medie pe parfumuri
Cele mai cerute produse în magazinul Createur 5 D’Emotions au fost Acqua e zucchero, Fiore D’Ambra, Antico Caruso, Askew sau Nero Pitti. Preţurile acestora pleacă de la 400 de lei şi ajung şi la 750 de lei. „Bugetul mediu al cumpărătorului a fost de 150 de euro (620 de lei)”, a declarat pentru capital.ro Alexandra Paven.
Când vine vorba de parfumuri, femeile sunt cele mai aprige cumpărătoare. În cazul Madison, 70% dintre clienţii care au trecut pragul magazinelor în luna decembrie au fost femei. „Acestea au ales să cumpere produse în primul rând pentru a le oferi cadou”, spune Madeleine Florescu.
600 de euro, bugetul mediu pentru un ceas
Şi bijuteriile şi ceasurile au fost pe lista de cumpărături ale românilor, după cum spune Alessandro Amato, acţionarul magazinelor de profil Cellini şi Swarovski.
„Ceasurile marca Tissot sau Omega au fost cele mai solicitate de către clienţii noştri în perioada Sărbătorilor”, a declarat Amato. Preţurile modelelor aflate sub acest brand se încadrează între 250 şi 2.500 de euro.
În luna decembrie a anului trecut, clienţii care au trecut pragul magazinelor Cellini au lăsat, în medie, la casă, 600 de euro (2.500 de lei) pentru un ceas. „Am vândut şi un model foarte scump, pentru care cumpărătorul a plătit aproape 50.000 de euro (207.000 de lei)”, a declarat Amato, făcând referire la un model tourbillon. Oficialul Cellini a subliniat că acesta a fost achiziţionat pentru uz personal.
Inelele şi cerceii, bijuteriile sezonului
În privinţa bijuteriilor, Alessandro Amato a declarat că inelele şi cerceii au fost la mare căutare, în mare parte fiind destinate cadourilor. „În acest caz, bugetul mediu al cumpărătorului a fost de 450 de euro”, a afirmat directorul Cellini. Brandurile cele mai vândute au fost Faberger, Baraka sau Furrer Jacot.
Lux în materie de vestimentaţie
Lista cumpărăturilor de lux pentru Crăciun a fost completată în 2009 şi de articolele vestimentare sau accesorii, fie destinate serilor festive, fie pentru oferit în dar.
„Accesoriile Roeckl luxury pentru femei şi bărbaţi, fularele, căciulile şi mănuşile din piele au fost preferatele clienţilor”, a declarat Bianca Alexandr, Brand Manager Rafar, divizia de fashion a RTC. Aceasta a subliniat că în luna cadourilor a fost eliminat întregul stoc de mănuşi şi fulare Roeckl, cât şi cel de genţi de travel şi business Mandarina Duck. Mănuşile Roeckl au un preţ de 629 de lei şi sunt disponibile în magazinele Catwalk.
„Dresurile şi body-urile de la Wolford au fost cerute cu precădere de către domni pentru a fi date în dar persoanelor dragi”, a mai spus Bianca Alexandr. Pantofii de seară au fost şi ei preferaţi de doamne în perioada Sărbătorilor. Modelul Ebony Smog Castorino a prins foarte bine, în ciuda preţului de 3.000 de lei.
Bărbaţii, cei mai mari cumpărători de cadouri
Mare parte a produselor compărate din magazinele Rafar au fost destinate cadourilor. “Produsele cumpărate în perioada Crăciunului sunt destinate în mare parte cadourilor, sar şi călătoriilor sau petrecerilor”, spune Bianca Alexandr. Aceasta a mai adăugat că domnii au cumparat mai multe produse pentru a fi date în dar, în comparaţie cu doamnele, care şi-au făcut şi singure cadouri. Pentru toţi clienţii, bugetul mediu a fost de 200 de euro.
Crăciunul a ridicat vânzările de lux
Sărbătorile de iarnă au fost de bun augur pentru magazinele de produse de lux care au anunţat vânzări şi trafic peste media unei luni obişnuite din an.
În cazul Cellini, numărul de clienţi din luna decembrie s-a triplat comparativ cu noiembrie. „Vânzările au fost duble în luna cadourilor”, a mai spus Alessandro Amato.
Cifrele la fel de optimiste are şi Madelaine Florescu, care spune că în decembrie vânzările s-au triplat. „Şi traficul a fost mai mare, iar clienţii au venit chiar de două-trei ori in aceeaşi lună”, a declarat directoarea Madison.
La Createur 5 D’Emotions, vânzările au crescut moderat, doar cu 15%. Alexandra Paven motivează acest lucru spunând că „ne-am bazat strategia pe vânzări constante şi creareea unei clientele fidele, nu pe boom-uri de sezon. Eu îmi încurajez clienţii să ia decizii fără a şti preţul sau numele parfumului”.
Pentru magazinele din reţeaua Rafar, creşterea vânzărilor a fost de 25% faţă de luna noiembrie. „Comparativ cu 2008, creşterea a fost de 10%. Factorul psihologic de criză a afectat puternic vânzările în perioada Sărbatorilor” , a încheiat Bianca Alexandr.