Autostrada Piteşti-Sibiu este o investiţie care se va face nu pentru Dacia, ci în interesul României, a afirmat marţi directorul general al Grupului Renault România, Yves Caracatzanis.
"Dacă se face o autostradă Piteşti-Sibiu nu este pentru Dacia, este pentru România. (…) Eu cred că există un potenţial turistic şi economic important în România, iar pentru a dezvolta acest potenţial, dezvoltarea infrastructurii are o importanţă majoră. (…) Deci, repet, autostrada Piteşti-Sibiu nu este pentru Dacia, este o autostradă a românilor înainte de toate. (…) Am beneficia şi noi, dar va beneficia în primul rând populaţia", a declarat Caracatzanis în cadrul unei întâlniri cu jurnaliştii, desfăşurată la Centrul Tehnic Titu din cadrul Renault Technologie Roumanie.
În opinia sa, infrastructura rutieră reprezintă unul dintre elementele cele mai importante pentru o ţară care doreşte să atragă noi investiţii.
"Poziţia noastră, ca actor economic, este că dezvoltarea infrastructurii este importantă. Noi suntem deja în România, dar un nou investitor care ar dori să vină în România (…) se va uita la competitivitate, la infrastructură, la nivelul de educaţie şi la stabilitatea legislativă. Pornind de la toate aceste elemente, va compara diferite ţări interesate de aceste investiţii şi, în raport de aceşti parametri, va decide dacă să investească sau nu într-o ţară. Infrastructura este un element important într-o ţară pentru performanţa acelei ţări şi pentru a atrage investitori", a explicat Yves Caracatzanis.
Premierul Dacian Cioloş declarase anterior, cu ocazia unei vizite la Centrul Tehnic Titu, că obiectivul Guvernului este ca tronsonul Piteşti-Sibiu al autostrăzii A1 să fie finalizat până cel târziu în anul 2022.
Master Planul General de Transport (MPGT) al României, în forma actuală aprobată, vizează două perioade de programare consecutive, respectiv 2014 – 2020 şi 2020 – 2030, fiind prevăzută, printre altele, continuarea şi finalizarea autostrăzilor Lugoj – Deva (loturile 2, 3, 4) şi Sebeş – Turda (loturile 1, 2, 3, 4), până în anul 2022, reiese dintr-un comunicat de presă al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
'Prin adoptarea sa de către Guvernul României prin HG nr. 666/2016, Master Planul General de Transport al României este documentul strategic de referinţă care defineşte nevoile de finanţare simultan cu cele de dezvoltare teritorială a infrastructurii rutiere, având ca orizont de timp anul 2030. Master Planul General de Transport al României în forma aprobată vizează două perioade de programare consecutive, 2014 – 2020 şi 2020 – 2030, principalul beneficiu fiind reprezentat de stabilirea unei strategii clare de dezvoltare a infrastructurii rutiere ca rezultat a unui proces de analiză, diagnoză şi prioritizare a proiectelor parte din reţeaua TEN-T. Un prim obiectiv stabilit în sarcina Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere este acela de implementare a proiectelor prevăzute în MPGT în funcţie de programul de eşalonare a acestora', se arată în comunicatul citat.
AGERPRES