Vânzările de vehicule comerciale ușoare (sub 3,5 tone) din Europa au scăzut în primele patru luni din 2013 cu 6,1%, după ce anul trecut înregistraseră un alt recul de 12,9%. În aceste condiții, majoritatea mărcilor prezente pe piață încearcă din răsputeri să își mențină atractivitatea produselor comercializate. Conștienți că într-o piață aflată în scădere singurul mod de a ține bilanțul contabil în zona verde este „furtul“ de clienți de la mărcile concurente, francezii de la Renault au decis să transforme noul Kangoo dintr-un cărăuș docil într-o familie numeroasă și cât se poate de eficientă.

Miza pe capacitatea de transport

Testat de noi în proximitatea uzinei unde este asamblat, la Maubeuge, noul Kangoo ne-a arătat toate fațetele sale. De la micul van Compact până la încăpătorul Maxi, trecând prin versiunile destinate transportului de persoane, familia Kangoo a dovedit că poate fi o variantă demnă de luat în calcul atât de micii întreprinzători sau de companiile cu parcuri auto considerabile, cât și de familiștii care își doresc un vehicul încăpător, luminos și economic. Conform oficialilor Renault sunt disponibile nu mai puțin de 15 versiuni dintre care 12 sunt destinate transportului de mărfuri, și trei celui de persoane. Ca noutate absolută, din 2013, noul Kangoo poate găzdui două persoane în dreapta șoferului. Tot la capitolul noutăți trebuie menționată și posibilitatea de a comanda vehiculul cu propulsor electric. Și asta fără ca spațiul destinat pasagerilor sau mărfurilor să fie afectat – grație amplasării bateriilor în partea centrală, sub podea. Deși atât autonomia cât și prețul de achiziție reprezintă handicapuri importante, Renault a reușit să convingă 19 companii și autorități ale statului francez să comande 15.000 de astfel de vehicule care rebuie livrate între 2011 și 2015. Statistica pusă la dispoziție de Renault arată că în Europa au fost deja înmatriculate 8.200 de modele Kangoo ZE.
Revenind la scopul principal al acestui tip de vehicule, acela de transportator, trebuie spus că întreaga familie Kangoo a fost gândită astfel încât să satisfacă cerințele unui panel foarte bogat de clienți. Pe lângă posibilitatea de a alege dintr-o gamă largă de dimensiuni și configurații, aceștia  au la dispoziție și o linie de propulsoare economice, element extrem de important pentru deținătorii de parcuri auto. Din nefericire, în ciuda unui design exterior mult mai atrăgător decât în cazul variantei anterioare și a unui habitaclu cu materiale de o calitate superioară atât în cazul variantei de persoane, cât și al celei de marfă, Kangoo păcătuiește încă la capitolele îmbinări și …sunete. Închiderea ușilor dă naștere aceluiași zgomot sec, de „tablă goală“, iar în interior anumite suprafețe de sub bord nu sunt suficient de bine finisate. Chiar dacă ergonomia a fost îmbunătățită și au apărut sisteme noi de comandă și control, unele dintre acestea au o utilitate îndoielnică. De exemplu, în cazul variantelor furgon dotate cu o cameră video, minusculul ecran al acesteia se află în parasolarul șoferului, și nu pe consola centrală unde, în schimb, se găsesc indicațiile  sistemului de senzori pentru parcare. Prin urmare, privirea șoferului trebuie să treacă prin minimum patru puncte în momentul executării unei parcări cu spatele.
În România, prețurile noului Renault Kangoo, varianta pentru persoane, încep de la 15.810 euro, în timp ce pentru varianta de marfă, Maxi Generic, trebuie să achitați cel puțin 14.530 euro.
 

(Articol preluat din revista Capital care a apărut pe 8 iunie 2013)