Românii vulnerabili vor beneficia de ajutor din partea Guvernului, pentru a-și putea plăti facturile la energie. Aceștia vor primi un card, pe suport de hârtie, pe care îl vor putea utiliza pentru pentru plata serviciilor de electricitate, gaz, energie termică în sistem centralizat de termoficare, butelie, lemn de foc, păcură, paleți și alte materiale de încălzire. Beneficiarii vor putea plăti atât facturile curente, cât și pe cele restante, doar pentru locul de consum de la domiciliu.

De asemenea, cu un singur card, se pot face plăți către mai mulți furnizori, până la epuizarea sumei. Pentru a efectua plata cu cardul de energie, se va utiliza actul de identitate, împreună cu factura curentă sau restantă.

Cine va beneficia de ajutorul statului?

De ajutorul din partea Executivului vor beneficia:

  • Pensionarii cu venit sub 2.000 de lei, inclusiv;
  • Pensionarii cu invaliditate cu venit sub 2.000 de lei, inclusiv;
  • Persoanele cu handicap grav accentuat sau mediu, cu venit sub 2.000 de lei, inclusiv;
  • Familiile cu alocații de susținere;
  • Familie/persoană cu ajutor social.

Cum se va efectua plata?

Plata se poate realiza la orice subunitate a Poștei Române sau la poștaşul care vine la domiciliu, astfel:

Se completează prin mandat poștal, către contul furnizorului de energie, sau al asociației de proprietari / locatari. După aceea, se va primi dovada plații, pe care va fi scrisă suma rămasă după efectuarea plații.

Cardul nu poate fi vândut sau donat. Orice încercare de vânzare anulează cardul și atrage o amendă contravențională între 42.000 – 60.000 lei.

„Certificatul de validare a datoriei, odată ajuns la asociația de proprietari, și știind cum se folosește acest certificat, după ce s-a emis cardul de energie, pentru că trebuie aici să lămurim lucrurile, cardul de energie este documentul care dă dreptul titularului de card să utilizeze banii pentru ajutorul de încălzire.

După ce a primit cardul, beneficiarul care vrea să-și plătească căldura la bloc pleacă la asociația de proprietari, solicită asociației de proprietari acest certificat de validare a datoriei. Asociația de proprietari completează cu datele de identificare și suma pe care o datorează certificatul.

După aceea, beneficiarul are în prezent două modalități, acela în care merge la oficiul poștal cu trei documente. Să le reținem, da?

Actul de identitate, cardul de energie și certificatul de validare a datoriei, da, care este pentru căldura la bloc, cu cele trei documente la oficiul poștal, sau, a doua modalitate, la poștaș, poate să își întocmească formalitățile pentru ca să-și plătească căldura la bloc. Este extrem de simplu, nu are documentație sofisticată”, a declarat Marcel Boloş.