Peste 2.700.000 de români beneficiază de carduri pentru alimente în anul 2024. Aceștia primesc suma totală de 1.500 de lei pe parcursul întregului an, care este împărțită în tranșe de câte 250 de lei la fiecare două luni. Ce trebuie să facă cine nu a primit banii, vă spunem în rândurile următoare.
Anunț pentru toți românii care au carduri pentru alimente
Românii au început să primească banii pe cardurile pentru alimente începând cu data de 15 aprilie. Aceste sume sunt destinate achiziționării de produse alimentare și pentru mese calde.
Este important de menționat că utilizarea acestor fonduri pentru achiziționarea băuturilor alcoolice și a țigărilor este strict interzisă, iar cei care încalcă această regulă se expun riscului de sancțiuni. În acest an, încărcarea cardurilor s-a făcut într-o perioadă oportună, astfel încât banii au ajuns la români înainte de Sărbătorile Pascale.
Adrian Câciu, ministrul Proiectelor Europene, a anunțat pe Facebook despre livrarea banilor pe cardurile sociale. Prin urmare, românii care încă nu au primit banii vor beneficia de aceștia până pe data de 25 aprilie.
„De pe 15 aprilie, începe încărcarea cardurilor de alimente (tichete sociale) cu o nouă tranşă de 250 lei pentru un număr de aproximativ 2,6 milioane de beneficiari eligibili. Procesul de încărcare a cardurilor se va desfăşura în perioada 15-25 aprilie 2024”, a scris ministrul pe pagina oficială de Facebook.
În perioada 2025-2027, suma alocată va fi redusă la jumătate, ajungând la 125 de lei. Acest sprijin financiar este distribuit prin intermediul programului „Sprijin pentru România”, care are ca scop susținerea persoanelor defavorizate din punct de vedere economic.
Ministerul Muncii și Solidarității Sociale efectuează o actualizare lunară a listelor de beneficiari înainte de fiecare încărcare a tichetelor sociale pe suport electronic destinate achiziționării de produse alimentare și mese calde. Aceasta se face pentru a verifica eventualele modificări intervenite față de listele anterioare.
În ciuda acestor eforturi, pot apărea anumite probleme de comunicare. Beneficiarii pot întâmpina dificultăți în a lua legătura cu reprezentanții Ministerului Investițiilor și Proiectelor Europene.
„Pentru furnizarea de informații telefonice, structura din cadrul MIPE care implementează programul Sprijin pentru România a asigurat planificarea pe ore a persoanelor care asigură gestionarea apelurilor prin call center.
De asemenea, este asigurată permanență și la registratura MIPE, pentru furnizarea de informații persoanelor care vin direct la sediul MIPE”, au transmis oficialii ministerului.
Ce faci dacă ai pierdut cardul de alimente, dacă nu funcționează sau dacă nu ai primit banii?
În cazul în care un beneficiar pierde cardul social sau acesta nu funcționează corect, trebuie să anunțe emitentul folosind serviciul de Asistență Clienți sau aplicația mobilă a emitentului.
Emiterea unui nou card și expedierea acestuia la adresa beneficiarului se vor realiza de către emitent în termen de 60 de zile de la data în care cardul a fost declarat pierdut.
Pentru a contacta emitentul, beneficiarii pot folosi următoarele numere de telefon oficiale:
- Edenred: 021 301 33 03
- Sodexo: 021 204 46 64
- UP România: 0374 66 22 73.
Mai mult, cei care nu au primit banii pe respectivul card pot contacta un call center dedicat.
Numărul de telefon este 031 9268 şi funcţionează de luni până vineri între orele 10:00 şi 14:00, transmite Ministerul Muncii.
Cardul permite efectuarea plăților contactless încă de la prima tranzacție, prin apropierea sa de terminalul POS.
Este important ca beneficiarii să țină cont că nu pot retrage numerar de pe cardurile sociale; acestea pot fi folosite exclusiv pentru achiziționarea de produse alimentare și mese calde de la operatorii economici parteneri.