După ce în prima parte a zilei, clienții BCR s-au trezit că nu pot utiliza cardurile pentru retrageri de bani de la bancomat sau plăți la POS, situația a revenit la normal, specialiștii IT ai băncii reușind să remedieze sistemul de carduri, au declarat cei de la BCR pentru Capital. Vezi ce a dus la acest blocaj.
"Totul s-a întors la normal. Dacă există probleme sunt doar punctuale. Sistemul va elibera treptat sumele blocate în tranzacțiile neprocesate", au declarat reprezentanții BCR.
Se pare că o supra-aglomerare pe un port de informații a dus la blocarea sistemului de carduri, în baza protocoalelor cu Visa și Mastercard (care autorizează aceste tranzacții), clienților fiindu-le limitat temporar accesul la sumele de pe card.
Ora 11:25
Mai mulți clienți ai BCR s-au trezit sâmbătă, după ora 11:00, că nu pot retrage bani de la bancomatele băncii, dar nici de la bancomatele altor bănci. În plus, cardurile nu puteau fi folosite nici la plăți la POS. Reprezentanții băncii au confirmat pentru Capital indisponibilitatea cardurilor și spun că după ora 12:00 vor știi care e situația exactă.
După ce a încercat fără succes să retragă bani de la bancomantele a trei unități BCR, o clientă a băncii și-a încercat șansele la bancomatele altor bănci – Raiffeisen și BRD.
“După ce introduceam cardul în bancomatul BCR, pe ecran apărea mesajul Procesare în derulare, fără ca să fiu întrebată ce sumă vreau să retrag sau ce operațiune vreau să execut. Încercând să anulez orice operațiune, cardul mi-a fost returnat cu mare întârziere, după câteva minute”, ne-a declarat Iulia, care a adăugat că și alți clienți ai băncii se plângeau de imposibilitatea folosirii cardului.
Ea s-a deplasat apoi la bancomatele Raiffeisen și BRD, fără success însă. La Raiffeisen a fost întâmpinată cu mesajul “Banca dumneavoastră nu autorizează tranzacția”.
Contactați de Capital, reprezentanții BCR au declarat: “Cardurile BCR nu funcționează temporar pentru retrageri și plăți la POS”.
Pe pagina de Facebook a băncii a fost postat de dimineață acest mesaj: „Buna dimineata, dorim sa va anuntan ca un incident tehnic a facut indisponibile temporar cardurile BCR; cardurile BCR nu functioneaza temporara pentru retrageri de numerar si plati la POS. Specialistii IT investigheaza situatia in regim de urgenta urmand sa avem certitudini in privinta situatiei in jurul orei 12:00. Ne cerem scuze pentru neplaceri!“