Cardurile care nu mai funcționează cum trebuie în România

Larisa Mezinu, vicepreședintele Casei Naționale de Asigurări de Sănătate, a declarat luni că, începând cu 7 februarie, platforma informatică a sistemului medical a întâmpinat o situație fără precedent, nefuncționând deloc pe cele mai importante și utilizate componente.

Din această cauză, Casa Națională de Asigurări de Sănătate a fost nevoită să ridice două reguli esențiale: nu s-a mai utilizat sistemul online al platformei, iar serviciile au fost înregistrate offline. De asemenea, nu s-au mai raportat serviciile în termen de 3 zile, iar validarea acestora cu cardul de asigurări de sănătate a fost suspendată până când platforma a fost repusă în funcțiune în parametrii optimi.

”Într-adevăr, în începutul lunii februarie, platforma informatică a prezentat perioade de indisponibilitate, după care, începând cu 7 februarie, nu a mai funcţionat deloc pe componentele importante, utilizate cel mai frecvent în sistem, motiv pentru care Casa Naţională de Asigurări de Sănătate a ridicat cele două reguli importante în utilizarea platformei.

Și anume, nu s-a utilizat în primul rând sistemul online al platformei, s-a trecut la utilizarea offline a sistemului şi nu s-au mai raportat în termen de 3 zile serviciile acordate şi de asemenea nu s-au mai validat serviciile cu cardul de asigurări de sănătate până când platforma a fost pusă iarăşi în funcţie în parametrii optimi”, a declarat aceasta la Medika TV.

Larisa Mezinu a afirmat că ”platforma este una învechită, este utilizată peste capacitatea ei de a funcţiona în parametrii optimi, aşa cum a fost construită”.

”Putem spune că este ţinută pe aparate ca să funcţioneze până o vom înlocui”, a adăugat aceasta.

Vicepreședintele CNAS a spus că, între 1 și 28 februarie, a fost ridicată regula de a raporta serviciile medicale.

Toți furnizorii au acordat servicii în regim offline în aceste zile

Mezinu a explicat că, în această perioadă, toți furnizorii au acordat servicii în regim offline și au înregistrat serviciile în acest mod, iar între 12 și 28 februarie, serviciile nu au fost semnate cu cardul de asigurări de sănătate pentru persoanele care dețineau un astfel de card și care ar fi putut să-l folosească la momentul acordării serviciilor medicale.

”Prin urmare, toţi furnizorii au acordat servicii în maniera offline şi au înregistrat serviciile în modul acesta offline al platformei, iar începând cu 12 februarie până în 28 februarie, serviciile nu s-au acordat prin semnarea acestora cu cardul de asigurări de sănătate pentru persoanele care deţineau card de asigurări de sănătate şi care ar fi putut să-l utilizeze când au beneficiat de servicii medicale.

Într-adevăr, s-a lucrat insistent în această platformă în perioada aceasta de indisponibilitate. Vă pot mărturisi că ne-am confruntat cu o situaţie fără precedent, să nu mai funcţioneze pe componentele cele mai importante şi cele mai utilizate”, a mai afirmat vicepreşedintele CNAS.

Larisa Mezinu a explicat că s-a apelat atât la contractorii care asigură mentenanța pentru componentele importante ale platformei, cât și la „serviciile celor care le pot acorda ajutor în astfel de situații”, iar unul dintre cei care a răspuns a fost premierul Marcel Ciolacu.