In numai zece luni de la lansare, compania Soramco a reusit sa plaseze pe piata aproximativ 1,5 milioane de astfel de carduri.Compania brasoveana Soramco Prod SRL, reprezentanta firmei Soramco Inc. SBC din Statele Unite, a lansat in primavara anului trecut pe piata romaneasca o varianta de carduri de fidelizare care se adreseaza atat companiilor, cat si persoanelor fizice. Astfel, dupa zece luni de la lansare, carduri Soramco Best Club sunt acceptate in 4.714 unitati comerciale ale partenerilor SBC.
Directorul general al companiei Soramco, Sorin Mierlea, considera ca oferta lansata anul trecut reprezinta pentru comerciantii de bunuri si servicii pasul urmator dupa cardurile de fidelizare oferite pentru o singura gama de produse. „Ca sa pot beneficia de disconturi la achizitionarea de bunuri, ar fi trebuit sa-mi umplu servieta de carduri de plastic. Fiecare firma care acorda reduceri de preturi imi oferea un card de fidelizare. Erau dificil de utilizat. Am considerat oportun sa atrag aceste firme intr-un sistem, astfel incat cu un singur card posesorul sa poata obtine reduceri de preturi pentru mai multe categorii de bunuri si servicii. Asa am demarat planul de afaceri pentru cardurile SBC”, sustine Sorin Mierlea.
Posesorii economisesc 10-12% din venituri
In martie 2001, au aparut pe piata primele carduri SBC. Trei luni mai tarziu, vanzarile s-au triplat. Contra unei sume de 199.500 lei, orice persoana fizica poate intra in posesia unui card SBC. Firma livreaza cardul (valabil un an) la domiciliu, in maximum 30 de zile de la plata acestei taxe. O data cu cardul este incheiata o polita de asigurare pentru accidente, valabila tot un an, la una din societatile de asigurare inscrise in sistem. Exista si o oferta speciala, cu numai 99.500 lei, destinata in special tinerilor, care nu sunt prea incantati de polita de asigurare. Acestia utilizeaza cardul in special pentru ofertele de servicii turistice cu discont sau pentru edituri. „Pana acum nu am apelat la tranzactii directe cu persoane fizice, pentru aceasta actiune fiind necesara dezvoltarea retelei. Dar am incheiat contracte cu firme care au oferit aceste carduri drept prime sau recompense angajatilor”, afirma directorul companiei Soramco. Pe card este inscris, pe langa nume si codul numeric personal(ca date de identificare), o serie si un numar cu care posesorul poate accesa pe Internet, la adresa www.sbc.ro, ofertele comerciale cu discont din reteaua SBC.
Cu acelasi card si cu actul de identitate posesorul poate face cumparaturi de la orice magazin sau firma inscrisa in reteaua SBC. Pentru ca posesorii cardurilor sa cunoasca gama de produse si servicii pentru care membrii clubului SBC beneficiaza de disconturi, compania furnizeaza lunar membrilor catalogul SBC, care include toate firmele inscrise in retea. „Multi dintre posesorii de autoturisme nu au reusit sa incheie RCA in perioada sarbatorilor, cand disconturile erau de 20-35 %. Posesorii de carduri SBC beneficiaza de reducere la RCA pe toata perioada anului”, spune Sorin Mierlea. Directorul SBC afirma ca datele statistice privind tranzactiile comerciale realizate cu carduri SBC arata ca posesorii lor economisesc anual 10-12% din venituri.
Firmele sunt atrase de cresterea vanzarilor
Companiile care au intrat in sistemul SBC sunt atrase prin cresterea volumului de vanzari. Utilizand factorul psihologic al disconturilor, companiile care au intrat in sistem gestioneaza direct efectul reducerilor de preturi acordate posesorilor de SBC-uri. Taxa de inscriere in program variaza de la 15 la 2.000 de dolari, in functie de publicitatea contractata de firme in publicatii, cataloage si pe Internet cu compania Soramco.
In calitate de membru fondator al asociatiei care a lansat programul „Fabricat in Romania”, Sorin Mierlea a reusit sa atraga o parte din firme in ambele programe. „Strategia noastra se bazeaza pe incurajarea consumului, prin reducerea adaosurilor comerciale si acordarea unor disconturi. In acelasi timp, incercam sa promovam in acest fel produsele si serviciile cu marca Fabricat in Romania”, afirma directorul general al firmei Soramco. Planul de afaceri al companiei pentru acest an are in vedere dezvoltarea retelei de bunuri si servicii la cel putin 10.000 de puncte pe teritoriul tarii. „Avem in vedere atragerea unor servicii prestate pentru cei care pleaca in strainatate, respectiv cartea verde si asigurarea medicala. In plus, ca sa putem sustine in mod real dezvoltarea consumului, suntem in negocieri cu doua banci pentru o formula de creditare pe termen scurt (trei salarii) pentru posesorii de carduri SBC”.
Directorul companiei Soramco afirma ca pana la sfarsitul acestui an, cand s-ar putea incheia contractele cu bancile, in unitatile care comercializeaza produse si servicii cu reduceri de pret pentru posesorii de carduri SBC vor fi introduse cititoare de carduri, astfel incat creditarea sa fie posibila.    

soramco a vandut carduri SBC de 7,5 milioane USD In zece luni

· La numai 31 de ani, Sorin Mierlea a lansat pe piata romaneasca o afacere de succes: carduri Soramco Best Club (SBC).
· Cardurile SBC au rolul de a fideliza consumatorii prin reducerile de pret oferite pentru anumite produse si servicii, comercializate prin 4.714 unitati din toata tara.
· Pretul unui card SBC este de 199.500 lei. In zece luni, compania Soramco a vandut aproximativ 1,5 milioane de carduri.
· Compania negociaza cu doua banci pentru a permite creditarea pe maximum trei luni a posesorului, pentru achizitionarea unor bunuri si servicii.