În timp ce guvernele din Europa se pregătesc pentru a impune noi măsuri din cauza creșterii cazurilor de Covid, lumea afacerilor este îngrijorată de redresarea economică, arată Euronews.
Euronews participă de mai bine de 20 de ani la summit-ul anual de afaceri european organizat la Bruxelles și a discutat cu câțiva dintre jucătorii cheie de pe scena afacerilor.
Sectorul alimentar și al băuturilor a fost unul dintre cele mai afectate sectoare
Paul Skehan – Senior Public Policy Director al Pepsico Europe: „Una dintre cele mai mari temeri este imprevizibilitatea a ceea ce se va întâmpla. Afacerile prosperă în condiții relativ stabile și, dacă ne uităm înapoi la ultimii doi ani, a fost un pic ca un roller coaster. De fapt, anumite părți ale industriei au revenit destul de puternice. Dacă privim cifrele Pepsico pentru a doua jumătate a anului trecut și prima parte a acestui an, chiar și în timpul celui de-al doilea și al treilea val, ele au fost foarte bune, însă problema constă în faptul că nu știm la ce să ne așteptăm de la viitor”.
În acelaşi timp, sectoare ale economiei digitale au avut de câștigat din această criză, care a accelerat evoluțiile și a adus schimbări care vor dura în timp.
Marc Reinhardt- Vicepreședinte executiv al companiei Capgemini: „Deschiderea către soluțiile digitale a explodat. Înainte, era un sector pentru câțiva inovatori. Populația generală, cel puțin în Germania, era destul de sceptică. Acum, digitalul ne-a ținut practic în viață și în afaceri în timpul pandemiei. Multe companii, multe instituții guvernamentale au acceptat faptul că aceasta va fi modalitatea de a acționa și după pandemie. Pentru noi este o schimbare mare care dă mult de lucru oamenilor implicați în procesul de digitalizare.”
Europa se confruntă cu un an crucial pentru redresarea sa, care implică dificultăți și provocări pentru sectorul de afaceri, dar și noi perspective de transformare.