Preţurile au tot crescut. Dar de ce? Răspund la această întrebare, pentru „Capital”, managerii unora dintre cele mai importante clinici private din ţară.
Medlife – Ciprian Ciobanu, director de vânzări
„Ultima creştere a tarifelor noastre a fost efectuată în septembrie 2008, iar factorul determinant în operarea acesteia a fost dorinţa de a echilibra cererea mare pentru servicii cu oferta.
Deşi suntem în plină criză financiară, fluctuaţia cursului valutar nu a infuenţat deocamdată tarifele noastre. Privind în perspectivă, considerăm că acest factor va rămâne de impact minim în politica noastră de preţ, exceptând situaţia unui decalaj semnificativ faţă de indicii curenţi.”
Medicover – Ana Maria Plugaru, sales&marketing director
„Contextul economic actual, evoluţia preţurilor la furnizorii noştri, dar şi la competitori.”
Centrul Medical Unirea – Sergiu Neguţ, director executiv
„Oricât de ciudat ar părea, ultima modificare de preţuri nu a fost o creştere, ci o scădere. Am modificat metodele de lucru pentru unele analize de laborator cu achiziţia unor aparate de mare performanţă. Ca efect imediat, ne-au scăzut costurile directe, aşa că am considerat util să transferăm această scădere către pacienţi. Mai mult, am lansat carduri de fidelitate cu discount de 5% pentru pacienţii fideli din zona serviciilor de retail, cu scopul de a satisface un procent cât mai mare din nevoile medicale ale pacienţilor.
Altfel, ultima creştere de preţuri a fost la echografie morfologie fetală 3D-4D, în momentul în care am cumpărat patru noi echografe E8 Voluson Expert (vârful de gamă la nivel mondial) şi a trebuit să includem în preţ amortizarea unor astfel de echipamente de vârf.”
Polisano – Dan Roşca, director
„Costurile cu personalul medical angajat, cursul valutar şi modificările de taxe.”
Gral Medical – Robert Chiţan, director de marketing
„Ultima creştere a tarifelor a plecat de la doi mari factori: creşterea consumabilelor din cauza deprecierii cursului leu/euro şi inflaţia în domeniu.”
Sanador – Doris Andronescu, director general
„Ultima creştere a tarifelor Sanador a fost de fapt o mărire a gamei de preţuri ofertate, într-un interval de la cel mai mic preţ în piaţă până la preţuri speciale, în funcţie de notorietatea anumitor doctori şi de pretenţiile lor financiare.
Oferind în primul rând calitate în diagnosticarea corectă a unui pacient, preţul trece în plan secundar, el fiind acomodat oricărui pacient care s-ar adresa oricărui alt centru medical.”
Fundaţia „Victor Babeş” – Victoria Iancu, director de marketing
„Ultima creştere generală a tarifelor a avut loc în anul 2005, în luna noiembrie, pe fondul modificării ratei de schimb leu/EUR şi leu/USD.”