Ca în fiecare an, Dachis Group a stabilit clasamentul celor mai apreciate mărci din ultimele 12 luni. Deşi Coca-Cola sau Delta Air Lines rămân în clasamentul celor mai apreciate din lume, acestea nu se află printre primele 5 care au înregistrat creştere la nivelul reacţiilor pozitive în social media.
În cercetarea condusă de companie au fost incluse 30.000 de mărci din toată lumea şi au fost analizate interacţiunile acestora cu fanii pe platforme precum Facebook, Twitter, Youtube, Renren ş.a.
Iată care sunt primele cinci brand-uri care au înregistrat creşteri notabile la nivelul reacţiilor pozitive în social media:
1. Apple a strâns cu 57% mai multe reacţii pozitive în social media în anul 2012.
2. LinkedIn a crescut cu 47% în ceea ce priveşte reacţiile pozitive în social media.
3.JetBlue a adunat cu 40% mai multe reacţii fericite în social media, deşi anul 2012 nu a început foarte bine pentru companie. Aceasta s-a aflat în mijlocul unui scandal uriaş, atunci când un pilot de-al companiei a suferit un atac de panică în timpul unei curse, dându-le mari emoţii pasagerilor şi nu numai.
4. Adidas a strâns cu 35% mai multe reacţii pozitive din partea fanilor din social media în 2012. Compania avea 34 de milioane de noi fani la sfârşitul lui 2012.
5. Starbucks a crescut cu 26% la capitolul "reacţii pozitive în social media", adunând peste 19 milioane de noi fani în 2012.