Albul rămâne, în continuare, cea mai populară nuanță de mașină din Europa, cu o cotă de piață de 29%, urmată de negru, cu 19%, și de gri, cu 18%. Aproape 80% din culorile de autoturisme din 2016 fac parte din gama de culori acromatice (non-culori). Dintre culori, albastrul continuă să fie cea mai populară alegere (10%), urmat de roșu și maro. Când comparăm clasele auto, putem observa următoarele diferențe: în timp ce mașinile mici au, de obicei, finisaje albe sau în culori, în cazul SUV-urilor dominanta este gri.
Deși distribuția culorilor în 2016 a rămas, în mare măsură, constantă, a existat o creștere a diversificării nuanțelor din cadrul gamelor de culoare. Motivele principale au fost dezvoltarea continuă de noi culori, dar și cererea mare pentru efecte speciale, vizibilă în toate categoriile. Mixarea culorilor deja existente cu diferite particule produce efecte personalizate, sidefate sau metalice. Posibilitățile nelimitate de combinații dau naștere unei abundențe extraordinare de variații de culoare.
”Această diversitate de opțiuni de culoare pentru autoturisme merge mână în mână cu mega-tendința socială de individualizare. Astăzi, clienții pot alege culori unice, personalizate pentru mașinile lor”, spune Stefan Sickert, Head of Project Management Basecoat. Pe lângă avantajul personalizării, efectele speciale accentuează și forma caroseriei, punând, astfel, în valoare personalitatea autoturismului. Albastrul este pe primul loc în ceea ce privește diversitatea, având peste 100 de variații de nuanță. Griul îl urmează îndeaproape, cu aproximativ 90 de nuanțe.
Analizând distribuția culorilor pentru autoturismele din Europa, “Raportul de culori pentru Europa al BASF” completează informațiile din anuarul ”Tendințele în culorile de autoturisme”, publicat de divizia de Produse de acoperire (lacuri, vopsele, etc) a BASF. În timp ce colecția de tendințe prezintă conceptele de culoare care vor influența viitorul sectorului auto, Raportul de culoare se concentrează pe situația actuală a pieței și, prin urmare, face referire la informațiile anului anterior.