Cel puțin, așa reiese din datele prezentate de OLX într-un studiu. Cu alte cuvinte, 56% dintre utilizatori sunt dispuși să aloce până la 10.000 euro pentru organizarea nunții, iar 22% dintre aceștia ar investi dublu, până la 20.000 euro. 10% dintre cei care au răspuns chestionarului plănuiesc să investească chiar și mai mult, până la 30.000 euro.

În ceea ce privește achiziția rochiei de mireasă, rezultatele studiului arată că o treime dintre viitoarele mirese ar investi aproximativ 2.000 lei, pe când un sfert dintre acestea ar investi până la 1.000 lei. 18% dintre româncele chestionate de OLX și-au bugetat o suma chiar și mai mare, de 3.000 lei.

În cazul bărbaților, achiziția unui costum de mire implică un buget de cel mult 1.000 lei pentru 34% dintre cei chestionați. Doar 1 din 5 bărbați ar aloca o sumă mai mare, de 2.000 lei.

 

Un alt rezultat al studiului arată ca 60% dintre românii chestionați își rezervă spațiul pentru eveniment cu cel puțin un an înainte, în timp ce 30% dintre ei se pregătesc cu 3 ani înainte. Pentru 10% dintre ei, rezervarea spațiului se face cu 2 ani înainte.

În prezent, pe OLX se găsesc peste 15.000 de oferte pentru rochii de mireasă, dintre care aproximativ jumatate au fost scoase la vânzare în primele luni ale acestui an.

”Cei mai mulți români sunt pragmatici și atunci când vorbim despre cel mai important moment din viața lor. În primele luni din 2017, un sfert dintre cele aproape 7.000 de anunțuri noi cu rochii de mireasă scoase la vânzare pe OLX au fost declarate vândute de proprietarele lor într-o săptămână. Mai mult, 34% dintre acestea au fost date în numai 28 de zile, ofertele fiind cu aproximativ 30-40% sub media prețurilor pe care le găsim în magazinele de specialitate.”, menționează Răzvan Acsente, Head of Marketing OLX Group Romania.

Cea mai scumpă rochie de mireasă de pe platforma de anunțuri poartă semnatură designerului israelian Galia Lahav și a fost scoasă la vânzare la prețul de 22.000 lei (5.000 de euro), cu 40% mai puțin decât prețul inițial.

La polul opus, multe românce aleg să și doneze rochia de mireasă femeilor cu posibilități financiare scăzute, punând anuț gen: „Donez rochie de mireasă unei viitoare mirese care chiar are nevoie de ea. A fost folosită anul trecut și acum vreau să o donez unei alte fete să se bucure de ea, așa cum m-am bucurat și eu.”

Studiul a fost efectuat în luna martie 2017 pe un eșantion de 2.531 de utilizatori cu vârstele cuprinse între 25-34 de ani, dintre care 61% au fost femei.