Industria aeriană a apelat disperată, în ultimii 10 ani, la fuziuni cu scopul de a fi cât mai rentabilă. Însă, a omis o problemă mult mai mare. Problemele din industrie sunt cunoscute: costuri mari de operare, prețul volatil al petrolului, legislația etc.
Managerii au încercat să le rezolve prin fuziuni pentru a reuși astfel să economisească la scară mare. Astfel, în ultimii 10 ani, US Airways și America West, Delta și Northwest, Air France și KLM, Continental și United Airlines, respectiv multe altele au fuzionat.
Însă, ce le scapă din vedere marilor operatori aerieni? Brandul lor, după cum spun consultanții și experții în aviație, citați de revista Fortune. Potrivit acestora, marile companii aeriene au uitat să se concentreze pe brandurile lor, în lupta de a obține câștiguri operaționale. Lupta se dă pe cel mai bun preț, iar consumatorul nu alege să zboare cu o anume companie, ci cu cea care-i oferă cel mai bun tarif.
Nu se poate spune același lucru despre companiile mai mici care și-au promovat brandul pentru a se diferenția. Potrivit unui studiu citat de Fortune, operatorii mai mici obțin un scor mai mare decât giganții aerieni în ceea ce privește nivelul de satisfacție al clienților . ”Cred că presiunea cea mai mare pentru marile companii va veni din partea operatorilor regionali care se pricep foarte bine să creeze o experiență unică pentru consumatori. Aceștia vor fi și mai formidabili”, a declarat pentru revista citată Andrew Pierce, președintele firmei de consultanță Prophet.
Fără o strategie de brand coerentă, marii operatori vor continua să mizeze pe preț. Însă, în această piață, cu prețuri la combustibil și comportament al consumatorului greu de anticipat, un brand distrus este ultima problemă pe care orice companie aeriană de top și-o dorește.