Facebook este cea mai mare rețea socială în România și la nivel mondial, dar publicitatea se rezumă la nivelul business-to-consumer, pe când LinkedIn este preferată pentru promovarea business-to-business. Este singura platformă construită în jurul evoluției profesionale a companiilor și angajaților, dar și în jurul abilităților. Sistemul de publicitate este similar celui de la Google, adică pay per click (PPC). LinkedIn are o rată de conversie de 2,27% (conform unui studiu Hubspot realizat pe un eșantion de 500 de companii), iar fiecare campanie are nevoie de un buget minim pe zi de 10 dolari. Suma minimă pentru click este de doi dolari, iar înainte de a putea porni o campanie de publicitate trebuie plătită o taxă de activare a contului de advertiser de patru dolari.
LinkedIn a fost fondată în 2002 și la nivel mondial are peste 250 de milioane de utilizatori. Succesul în promovare pe această platformă vine din numărul redus de advertiseri, dar și din direcționarea unei campanii pentru acel public de care o companie are nevoie pentru a-și vinde serviciile. Cât despre public, cel mai consistent are o vârstă între 25 și 35 de ani (210.116 de utilizatori), urmat de cel cu vârsta între 35-55 de ani (127.263 de utilizatori) și cel între 18-24 de ani (106.852 de utilizatori).
„Google și Facebook sunt cele mai populare platforme pentru publicitate către utilizatorii finali, dar companiile din România n-ar trebui să piardă din vedere LinkedIn. Deși în România este privită mai mult drept o rețea dedicată angajării și interacțiunii pe plan profesional, este o platformă foarte bună pentru companiile care doresc să își promoveze eficient produsele. Oferă cea mai bună rată de conversie și companiile se pot remarca în «zgomotul» publicității online, odată ce aleg mediul potrivit pentru ele“, a declarat Marius Lăzărescu, director și fondator agenţiei de marketing online, Today's. „Ultimii ani ne-au arătat că nișele au tot mai mult succes și s-au dezvoltat tot mai multe canale pe care se pot promova. Într-un astfel de context este mult mai productiv să investești mai mult într-un canal cu o rată de conversie mai mare decât să încerci atragerea clienților dintr-un public mai mare și poate mai puțin interesat de produsele tale“, a mai spus Marius Lăzărescu.