Ambuteiajele și aglomerația fac din aceasta o experiență lungă și stresantă. Pentru a rezolva această problemă, multe orașe mari au dezvoltat sisteme de metrou expansive, ajutând oamenii să ajungă din punctu A în punctul B cu cât mai puține perturbări posibil.
Cum s-a stabilit topul celor mai bune metrouri din metropolele europene
Având în vedere acest lucru, experții în călătorii de la Bounce au descoperit capitalele europene cu cele mai bune sisteme de metrou. S-au luat în considerare o serie de variabile, de la scorul mediu de evaluare Google al stațiilor până la factori precum distanța parcursă de sistem, numărul de stații, numărul anual de călători și procentul de reacții online, pozitive și negative, despre fiecare metrou.
Toate aceste date au fost compilate într-un singur scor „indice subteran”, indicând cele mai bune și cele mai proaste sisteme de metrou din Europa.
Potrivit GreekReporter, metroul din Atena a fost clasat pe locul al treilea, în topul celor mai bune din Europa, după cele din Oslo și Sofia. Conform clasamentului Bounce, metroul din București s-a situat pe locul 7, după sistemele de metrou din Madrid, Varșovia și Londra.
Compania a analizat toate serviciile din capitalele continentului și a făcut câteva descoperiri surprinzătoare.
Deși metroul londonez este poate cea mai faimoasă dintre toate rețelele de metrou din Europa, nici măcar nu se află în top 5. A pierdut puncte din cauza numărului mare de pasageri și aspectului confuz, care fac dificilă navigarea turiștilor.
Metroul din Atena, pe locul 3, în spatele celor din Oslo și Sofia, cu un scor de 7,29 din 10
Metroul capitalei Greciei oferă o legătură directă cu aeroportul, care permite călătorilor să acceseze centrul orașului cu mijloace de transport public ieftine, rapide și regulate.
De asemenea, se conectează la zona aglomerată a portului Pireu, care asigură călătoriile cu feribotul către multe destinații spre insulele grecești.
Metroul din Atena are 62 de stații, pe 70 km de linie. Asigură transportul unui sfert de milion de pasageri în fiecare an, fiind parte integrantă a infrastructurii de transport a orașului.
Scorul mediu de recenzii Google pentru toate stațiile de metrou din Atena este de 4,10 din 5, deși stația Syntagma, cea mai aglomerată, a obținut un scor de doar 3,50 din 5.
Metroul din Oslo a ajuns în fruntea clasamentului, cu un scor de 8,06 din 10. Sistemul capitalei norvegiene, cunoscut ca Oslo T-Bane sau T-banen i Oslo, are 101 de stații care acoperă 85 km. Deservește toate cele 15 cartiere ale orașului și se extinde parțial în municipalitatea vecină Baerum.
Metroul din Sofia, pe locul 2, cel din București pe locul 7
Pe locul doi se află sistemul de metrou din Sofia, cu un scor de 7,64 din 10. Metroul capitalei bulgare este singurul din țară, precum și unul dintre cele mai noi, fiind deschis pentru pasageri abia în 1998.
Metroul din București s-a situat pe locul 7, cu un scor de 5,97, înaintea metrourilor din Lisabona și Copenhaga.
Cele mai proaste sisteme de metrou din Europa
Deși Budapesta este o destinație turistică foarte apreciată, metroul său nu se ridică la aceeași înălțime. Oferta capitalei Ungare a primit una din cele mai proaste note, având un scor indice de doar 3,13 din 10.
Deși sistemul de metrou din Budapesta este relativ mic, cu 48 de stații pe 39 km, are un număr foarte mare de pasageri, de peste 382 de milioane annual.
Al doilea cel mai prost serviciu de metrou s-a dovedit a fi, în mod surprinzător, cel din Bruxelles.
Capitala Belgiei, care are 59 de stații de-a lungul a 40 km, și a obținut doar 3,20 din 10 pe indicele Bounce.
Pe locul următor s-a situat metroul din Roma, cu 3,75, iar pe 4 metroul din Amsterdam. În mod la fel de surprinzător și Parisul are unul din cele mai proaste metrouri din Europa, primind un scor de 4,38.