În Bucureşti, “lupta” pentru a cuceri această percepţie este una „dură” – se arată în studiul anual Nielsen Shopper Trends 2012-2013 -, cu cele mai multe magazine de tip hipermarket care au scoruri similare.
Kaufland, lanţul de magazine considerat cel mai ieftin din România, operează o reţea de peste 80 de hipermarketuri în ţară.
Cu afaceri de 1,30 mld. euro în 2011, cu 18% mai mari decît în 2010, Kaufland, parte a grupului german Lidl Schwartz, a devenit, în 2012, primul jucător din comerţul românesc, detronând Metro Cash& Carry (se adresează exclusiv clienţilor profesionişti), care a fost lider din 1996 încoace, anul lansării comerţului modern în România.
Principalii competitori ai Kaufland – care are însă politică de tip discount – sunt Carrefour (112 magazine – hipermarketuri, supermarketuri şi magazine de proximitate), Real (24), cora (10) şi Auchan (11).
Potrivit Nielsen, cea mai mare parte a bugetului de cumpărături a românilor ajunge în hipermarketuri (62%), restul fiind împărţit între supermarketuri (20%), discounteri (11%) şi cash & carry (2%).
Mai mult de o treime din cumpărători (40%) merg, săptămânal, la magazin pentru produsele de bază pentru gospodărie (produse alimentare, de băcănie şi de îngrijire personală). Totuşi, faţă de 2011, a crescut semnificativ şi frecvenţa pentru cumpărăturile de completare – 20% dintre respondenţi fac zilnic astfel de cumpărături.
Ca număr de unităţi, comerţul local a încheiat 2012 cu 979 de magazine, cu 204 mai multe decât în 2011.
Perspectivele sunt şi ele încurajatoare: piaţa românească de retail – estimată la 16 miliarde de euro – râmâne no.1 în topul creşterilor aşteptate pentru perioada 2010-2020, arată un studiu al Oxford Economics.
Nielsen Shopper Trends 2012-2013 a fost realizat pe un eşantion de 1.200 de persoane, dintre care circa un sfert în Bucureşti, în oraşele mari – 413 , şi în cele medii – aproape 500.