Google este una dintre cele mai puternice companii din lume, iar succesul său se datorează algoritmului de căutare folosit pentru motorul de căutare, care este cel mai bine păstrat secret al companiei. Spre deosebire de reţetele celor de la Coca-Cola sau KFC, algoritmul Google se schimbă frecvent pentru a ţine pasul cu nevoile utilizatorilor.
Algoritmul Google este esenţial pentru companie, iar concurenţa a încercat în mai multe rânduri să afle secretul. Cei de la Microsoft, care operează motorul de căutare Bing, au fost prinşi în urmă cu doi ani copiind rezultatele Google. Inginerii de la Google au introdus informaţii capcană în algoritmul de căutare pentru a dovedi faptul că Bing le copiază. Au comparat rezultatele afişate de ambele motoare la anumite cuvinte introduse şi acestea erau asemănătoare. Microsoft a negat acuzaţiile.
Cum funcţionează căutarea pe Google
Pentru o interogare obişnuită există mii, dacă nu milioane de pagini web cu informaţii utile. Algoritmii sunt procese şi formule informatice care transformă întrebările utilizatorilor în răspunsuri. În prezent, algoritmii Google se bazează pe mai mult de 200 de semnale unice sau „indicii”, prin intermediul cărora Gogole poate ghici ceea ce căutaţi de fapt. Aceste semnale includ aspecte cum ar fi termenii de pe site-urile web, actualitatea conţinutului, regiunea şi indicatorul PageRank.
<iframe width="640" height="360" src="//www.youtube.com/embed/BNHR6IQJGZs?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>
Cei de la Google lucrează continuu la îmbunătăţirea rezultatelor oferite utilizatorilor. Cele mai noi schimbări aduse algoritmului se referă la calitatea conţinutului. Ideea este ca primele rezultatele returnate de Google să includă site-urile cu cel mai bun conţinut, încercându-se totodată depistarea site-urilor duplicat. De asemenea, site-urile care vor conţine prea multe linkuri vor fi evitate de algoritmul botezat de ingineri Google Panda.
Larry Page şi Sergey Brin au fondat compania Google în septembrie, anul 1998. De atunci, compania a ajuns la un număr de peste 30.000 de angajaţi în întreaga lume, având o echipă de conducere care include unii dintre cei mai experimentaţi profesionişti în tehnologie din domeniu. Compania Google are o valoare de piaţă de 290 de miliarde de dolari, iar în trimestrul doi al acestui an a înregistrat un profit de 3,23 miliarde de dolari.
<iframe width="640" height="360" src="//www.youtube.com/embed/mTBShTwCnD4?rel=0" frameborder="0" allowfullscreen></iframe>