Istoria maşinilor Lamborghini se leagă de Automobili Lamborghini S.p.A., un constructor italian de automobile sport, cu sediul în micul sat italian Sant Agata Bolognese, de lângă Bologna.
Lamborghini este o companie a producătorului german de autoturisme Audi AG, care la rândul său este deţinut de Volkswagen. Compania a fost fondată, în 1963, de omul de afaceri Ferruccio Lamborghini (28 aprilie 1916 – 20 februarie 1993), care a deţinut o fabrică de tractoare de succes, numită Lamborghini Trattori S.p.A.
Potrivit fiului lui Ferruccio Lamborghini, tatăl său s-a dus să-l întâlnească pe Enzo Ferrari la fabrica Ferrari pentru a i se plânge de calitatea ambreiajului de la Ferrari 250 GT pe care îl avea. Enzo Ferrari i-a spus să plece şi să conducă tractoare, pentru că nu este în stare să conducă automobile.
Lamborghini s-a întors la fabrica sa, a studiat Ferrari-ul său şi şi-a dat seama că este produs de aceeaşi firmă care producea ambreiajul şi pentru tractoarele sale. În depozitul său a găsit un exemplar potrivit pentru ceea ce avea el nevoie şi a rezolvat în acest fel problema. Furios pe comportamentul arogant al lui Enzo Ferrari, a promis că nu se va mai duce niciodată să îi ceară cestuia ceva şi că îl va ''bate'' prin construirea unei maşini sport mai performante. Astfel s-a născut ideea unui maşini sport Lamborghini.
Ferruccio s-a decis ca maşina lui să aibă un motor V12, apelând la ajutorul inginerului Giotto Bizzarrini, care lucrase şi la un Ferrari V12. Noul motor avea patru came, o cursă scurtă şi două valve mari pe cilindru, având o putere surprinzătoare de 350 CP (260 kW). Motorul era fabricat din aluminiu, cu pistoane din aluminiu. Aşezarea motorului automobilului a fost proiectată de compania Scaglione-Touring a lui Franco Scaglione.
De-a lungul timpului, Lamborghini a avut numeroşi proprietari: Ferruccio Lamborghini (1963-1972), Georges-Henri Rossetti şi René Leimer (1972-1977), a intrat în faliment în perioada 1977-1984, apoi a fost administrat de Patrick Mimram (1980-1984) care a fost apoi proprietar (1984-1987), urmat de Chrysler Corporation (1987-1994), Megatech (1994-1995) – având permisiune pentru înfiinţarea Lamborghini Latinoamerica S.A. -, V Power, Mycom (1995-1998), Audi AG (1998-prezent).
Inaugurat în 2001, Muzeul Lamborghini trece în revistă toate reperele importante atinse de House of the Raging Bull, cu o incursiune în trecut, care are un impact puternic asupra fanilor maşinilor de lux super-sport. Murcielago a fost prima capodoperă afişată în acest loc al Italy's Motor Valley. Există aici o colecţie amplă care include Miura S şi 'genele' sale, 350 GT, Countach S, The Jalpa, Espada, The Sesto Elemento, Reventon şi alte modele, care au transformat Bull Raging într-o legendă. Motoare, modele şi fotografii oferă vizitatorilor o imagine de ansamblu a istoriei acestei ''saga'' de automobile, care continuă prima idee vizionară a lui Ferruccio Lamborghini, conform site-ului www.lamborghini.com.
Între modelele lansate de Lamborghini amintim: Huracan (LP 580-2, LP 610-4 Spyder, LP 610-4, LP 620-2 Super Trofeo), Aventador (LP 750-4 Superveloce Roadster, LP 750-4 Superveloce, LP 700-4, LP 700-4 Roadster). Ediţii limitate: Aventador LP 700-4 Pirelli Edition – Veneno Roadster, Asterion LPI 910-4. AGERPRES