România rămâne un tărâm al surprizelor pentru străini - turiști sau investitori. Un prim contact al germanului, italianului sau austriacului cu România devine o avalanșă de contradicții.
Țara era considerată până nu demult repetentul Europei; printre cele mai sărace state ale Uniunii Europene; celebrele imagini cu căruțele trase de cai într-o țară UE au tot făcut înconjurul mass mediei străine. Ca dintr-un alt film, logo-urile Bosch, Continental, Deutsche Bank, Schaeffler, Dekra și altele le sar în ochi vizitatorilor, pe drumurile de la aeroporturi către marile orașe românești. Clădiri moderne, construcții din sticlă și localuri hip distrug instantaneu imaginea întipărită de la distanță. Și analizele economice din ultimii ani au adus rezultate surprinzătoare: în 2017, România a înregistrat cea mai mare creștere economică din UE: aproximativ 7%.
În calitate de cei mai importanți parteneri economici ai României și ca element deloc neglijabil al motorului creșterii economiei românești, germanii activează în momentul de față cu circa 7.500 de companii în România. Aproape 300.000 de oameni au găsit locuri de muncă la firmele cu capital german.