Primul efect al reducerii TVA, cu 15 procente, la pâine şi alte produse de panificaţie, ar trebui să fie scăderea proporţională a preţului acestor produse. Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din România(AMRCR) ne-a remis un comunicat în care arată cum vor proceda comercianţii, după data de 1 septembrie a.c, când va intra în vigoare actul normativ privind reducerea TVA.
Asociaţia Marilor Reţele Comerciale din Romania, prin membrii săi salută decizia Guvernului de reducere a cotei TVA la pâine şi produse de panificatie la 9% şi anunţă că marii retaileri îşi propun să intreprindă toate demersurile care le stau la îndemână pentru ca preţurile de la raft să scadă în mod efectiv, cu acelaşi procent cu care va scădea cota taxei. “Ne aflam într-o situaţie extrem de dificilă de subconsum şi suntem cu toţii de acord că o cotă mare de TVA este o frână în creşterea consumului şi, implicit, a bunăstării cetăţenilor. În ultimul timp au fost destui sceptici care au descurajat Executivul să reducă mai devreme taxa pe valoarea adaugată, pretinzând că o micşorare a acesteia se va regăsi în profitul comercianţilor. Noi dorim să ne adresăm consumatorilor noştri, dar şi celor care au rezerve în legatură cu această măsură, asigurându-i că diferenţa de preţ aferentă scăderii cotei de TVA va fi resimţită de către clienţii noştri în buzunarul lor, aşa cum am declarat de atâtea ori cu consecvenţă”-precizează AMRCR .
Asociaţia îşi exprimă speranţa că această măsură va fi urmată de reducerea taxei pe valoarea adaugată la toate produsele, “în aşa fel încât să se relanseze creşterea economică, care a avut atât de mult de suferit printr-o cotă mare de TVA”. La finalul comunicatului, Delia Nica, director executiv AMRCR, precizează: „Un element esenţial al acestui demers este implicarea producătorilor. În consecinţă, membrii AMRCR vor continua operaţiunile comerciale cu producătorii care înţeleg să respecte şi să aplice această masură economică. In opinia membrilor noştri, cei mai mari operatori de retail de pe piaţa romanească, o astfel de măsură va contribui la reducerea evaziunii fiscale, la încurajarea producătorilor locali şi va stimula, cu siguranţă, şi consumul”.
Asociatia Marilor Reţele Comerciale din Romania (AMRCR) este o asociaţie profesională din care fac parte cei mai mari jucători care operează pe piaţa de retail din Romania. Aceasta a fost constituită in anul 2003 şi are în acest moment următorii membri: Cora, Carrefour, Auchan, Kaufland, Real, Selgros, Metro Cash & Carry, Billa, Mega Image, Penny Market, Lidl, Praktiker, Bricostore, Baumax, Dedeman, Hornbach, OBI si Mobexpert. AMRCR este singura reprezentantă a României la Eurocommerce.