Creșterea vânzării per angajat și stabilitatea echipei este secretul evoluției Flanco, conform unui comunicat al retailerului.
Compania investește 10% din bugetul de salarii în dezvoltarea profesională a celor peste 700 de angajați din magazine, focusându-se pe creșterea vânzărilor atât per metru pătrat cât și per angajat.
Flanco estimează că în anul 2011 vânzarea per angajat va crește cu 40% față de 2010, ajungând la 150.000 de euro, cel mai ridicat nivel din retailul electroIT. De asemenea, deși fluctuația medie în România pentru angajații care lucrează în magazine este în jurul a 1 an, în cazul Flanco, angajații își petrec în medie 4 ani în magazine, timp în care cei care au cele mai bune rezultate urcă întreaga ierarhie, de la consultant vânzări și până la director de magazin. Totodată, la sediul central, vechimea medie ajunge la 6 ani.
Motivarea angajațior din magazine se face atât financiar, printr-un sistem de bonusare care a dus la creșterea veniturilor nete cu 40% față de 2010, respectiv 100% față de 2008, perioada dinaintea crizei financiare, cât și prin stimulente destinate dezvoltării profesionale. Astfel, Flanco investește 10% din bugetul de salarii în dezvoltarea competențelor profesionale a celor peste 700 de angajați din magazine prin traininguri specializate în vânzări și în interacțiunea cu clienții. Totodată, compania dezvoltă programe care pun accent pe stimularea competitivității între angajații din magazine.
Retailerul s-a focusat în ultimul an pe eficiență și din punct de vedere al exploatării spațiului, ajungând la un nivel al vânzărilor per metru pătrat de 2.800 euro/mp/an, față de 1.600 euro/mp/an în 2009.
Vânzările Flanco au crescut în primele 9 luni din 2011 cu 50% față de perioada similară din 2010, în condițiile în care suprafața de vânzare în anul 2011 ajunge la 39.000 de mp, cu 20% mai mare decât în 2010 și respectiv cu 35% mai mică față de anul 2008.