Preţul ridicat nu este niciodată garanţia unui serviciu de calitate, iar sistemul sanitar nu face excepţie. Managerii unora dintre cele mai importante clinici private din ţară descriu pentru revista „Capital” sistemele de evaluare pe care le aplică în companie.

Sanador – Doris Andronescu, director general
„Evaluarea începe cu stabilirea criteriilor de performanţă pentru fiecare angajat şi post.
Personalul medical este evaluat atât de către managerul direct, cât şi în funcţie de  rezultate (pacienţi mulţumiţi, satisfăcuţi). Criteriile de performanţă iau în considerare cunoştinţele, experienţa, calităţile interpersonale etc. De precizat este faptul că avem mulţi medici de renume, care nu au fost supuşi niciodată vreunui proces de evaluare.”

Gral Medical – Robert Chiţan, director de marketing
„Evaluarea personalului se face la angajare, însă pentru specializare se fac cursuri suplimentare. În ceea ce priveşte evaluarea ulterioară a personalului, acest lucru se face mai des la stat, în funcţie de buget, pentru mărirea salariului.”

Centrul Medical Unirea – Sergiu Neguţ, director executiv
„Evaluarea medicilor începe odată cu procesul de recrutare. Înainte de orice interviu, medicii care aplică pentru un post full-time au de trecut un test profesional de specialitate. După 3 luni de activitate în cadrul clinicilor, facem o evaluare care este hotărâtoare în angajarea medicului.
Anual, are loc o evaluare profesională a tuturor medicilor angajaţi full-time. Evaluarea este formală, pe baza unui formular cu criterii bine stabilite (profesionale, relaţionale etc) şi cunoscute de angajaţi. Există şi o evaluare permanentă a medicilor din partea pacienţilor şi orice feed-back primit din partea lor este comunicat şi discutat cu aceştia.
În cazul medicilor angajaţi part-time, ne bazăm foarte mult pe recomandările pe care le au de la profesorii lor şi, foarte important, de la pacienţi.”

Medicover – Ana Maria Plugaru, sales&marketing director
„Un instrument foarte important de evaluare a personalului medical este studiul de satisfacţie a abonaţilor, prin care se acordă note referitor la: gradul de profesionalism, răbdarea şi atenţia cu care medicii ascultă problemele pacientului, prescrierea mai multor variante de tratament etc.”

Medsana – Vassilis Chaniotis, director general
„În afara cerinţelor obiective (studiile de specialitate, supraspecializările, gradul şi adresabilitatea medicului), compania noastră promovează şi întreţine un sistem de comunicare cu pacienţii pentru sugestii şi comentarii. Feed-back-ul rezultat reprezintă şi sistemul nostru principal de evaluare.”

Medlife – Ciprian Ciobanu, director de vânzări
„Principalele criterii pe care le avem în vedere atunci când selectăm candidaţii sunt: nivelul ridicat al specializării şi educaţiei, experienţa de peste 3-4 ani în domeniu, recomandările şi reputaţia câştigată în rândul colegilor şi a specialiştilor consacraţi. De asemenea, apreciem deschiderea către know-how, dorinţa de a fi întotdeauna la cel mai înalt nivel şi, nu în ultimul rând, latura umană şi dedicarea pentru această meserie.
Sistemul de evaluare şi monitorizare a calităţii serviciilor oferite are două componente: una internă (susţinută de o comisie specială care monitorizează calitatea actului medical şi etica profesională) şi una externă (bazată pe un sistem de sondare a satisfacţiei clientului pe care Medlife l-a permanentizat în ultimii 2 ani).”

Fundaţia „Victor Babeş” – Victoria Iancu, director de marketing
„Principalele elemente ale sistemului de evaluare a personalului medical sunt: competenţa profesională (rezolvarea problemelor pacientului, gradul de satisfacţie al acestuia, implicarea în programele de cercetare şi studiile clinice derulate de CDT „Victor Babeş”, participarea la conferinţe şi congrese de specialitate, lucrări publicate).”