În cadrul festivităţii de premiere au fost acordate 42 de trofee, dintre care un Grand Effie, şase trofee de aur, 15 de argint şi 20 de bronz.

20 de agenţii de comunicare şi companii au fost premiate: 23 Communication Ideas, Arsenoaiei & Mătăşel, McCann World Group, CAP, Cohn & Jansen JWT, GMP Advertising, Graffiti BBDO, Grey-G2 România, Headvertising, Leo Burnett & Target, Ogilvy & Mather România, Papaya Advertising, Propaganda, Publicis, Saatchi & Saatchi, Sister & Co, Tempo Advertising, The Geeks, Unilever South Central Europe şi Webstyler.

Graffiti BBDO a plecat acasă cu cele mai multe premii, opt la număr, urmată de Leo Burnett & Target, care a câştigat şase premii, McCann World Group care a câştigat patru trofee şi Grey-G2 România, Ogilvy & Mather România şi Publicis, cu câte trei premii.

Graffiti BBDO a câştigat Grand Effie cu campania “Pepsi, Today. Same as yesterday”, campanie care a câştigat şi aurul la categoria Non-alcoholic beverages, patru trofee de argint pentru campaniile “Crazy refreshment” (Prigat), “Just Live” (Dacia Sandero), “How long could you wait?” (Salvează Vieţi) şi “Doctor, you are a hero” (Petrom), dar şi două trofee de bronz.

Trofeele de aur au fost oferite la următoarele categorii: Food products II – campania “Romanians are smart” (ROM), semnată de MCCann World Group; Alcoholic beverages – Beers & Wines – “Achieving leadership – it’s not all about the money”, campania Bucegi a celor de la Sister & Co; Non-alcoholic beverages – „Today. Same as yesterday”, Graffiti BBDO pentru Pepsi; Financial services – campania „ING Bank For Grown-ups”, semnată de CAP; Corporate Reputation, Image &  Identity – campania “Time to listen”, realizată de Papaya Advertising pentru Cosmote; Telecommunications Voice offers – campania Cosmote – “Smiley’s Garage”, semnată de Ogilvy & Mather România.

Premiile Effie recompensează eficienţa în comunicare, premiind campanii care au obţinut rezultate excelente bazându-se pe idei creative şi strategii inovatoare.  În competiţia din acest an au concurat 80 de campanii, înscrise de către 27 de agenţii şi companii.

Juriul competiţiei, condus de Mihail Vârtosu, Preşedintele de onoare al IAA România, a fost format din 46 de reprezentanţi ai industriei de marketing şi comunicare din România, seniori ai industriei pe care o reprezintă. Aceştia au evaluat campaniile din perspectiva rezultatelor de vânzări şi a obiectivelor de comunicare atinse şi depăşite.