Care sunt cei mai mari investitori în publicitatea online. Diferenţă uriaşă între locul 1 şi 2

Volumul brut de publicitate pentru 2016, calculat pe baza tarifelor-listă (rate card), s-a ridicat la 127,5 milioane de euro, în creștere cu 29,8% față de 2015, arată monitorizarea Biroului Român de Audit Transmedia (BRAT).

 Studiul BRAT a înregistrat circa 9,14 miliarde de afișări pe mesajele publicitare din online, cu 19,7% mai mult decât în 2015. Sunt cifre care susțin interesul și impactul tot mai mare al publicității în acest mediu, scrie forbes.ro

Cel mai mare client publicitar în 2016 a fost Orange, cu un volum brut de 10,7 milioane de euro (rate card) și 815,8 milioane de afișări. Orange se află la mare distanță în top de următorul investitor, Heineken, cu 4,1 milioane de euro (rate card). În top 10 investitori se mai află și operatorii de telecom Vodafone și Telekom, dar și dezvoltatorii imobiliari Impact Developer&Contractor și Opus Land Development.

Companiile cu cele mai mari bugete în publicitatea ONLINE – anul 2016 (rate card)

Multinaționalele Procter & Gamble, Unilever și Coca-Cola Company nu au ratat oportunitățile de promovare oferite de mediul digital. Lanțul de magazine Lidl este cel mai mare investitor pe segmentul retail, cu un volum brut de 3,31 milioane euro (rate card). Primii 20 de investitori în publicitatea online dețin o cotă totală de piață de 42,3% din volumul consumului de reclame digitale în 2016.

Studiul BRAT arată că sectorul Comunicații a investit 19,91 milioane de euro (rate card) în publicitatea pe internet, reprezentând 15,6% din totalul publicității pe acest mediu. Acesta este urmat de publicitatea pentru autovehicule (11,9%), afaceri și industrie (11,3%), divertisment & media & timp liber (9,1%) și retail (7,2%). 

Site-urile cu cele mai mari venituri din publicitate în anul 2016 (rate card)

Este de așteptat ca bugetele de publicitate online ale magazinelor (lanțurile de retail) și companiilor de telecomunicații să înregistreze cele mai mari creșteri procentuale în 2017, luând în calcul creșterea economică prognozată pentru România. BRAT este organizația industriei de media din România care măsoară audiența presei scrise și a mediului online, auditează tirajele (presa scrisă) și monitorizează investițiile în publicitate (presa scrisă, online, radio și outdoor).