Românii au început deja să se intereseze de ofertele de Black Friday, utilizatorii din centrul şi sudul ţării fiind cei mai active, potrivit unei analize realizată de agenția de marketing online Today’s. De asemenea, în fiecare an căutările efectuate pe dispozitive mobile se dublează în această perioadă, în timp ce căutările de pe desktop scad.

Cercetarea mai arată că, în luna octombrie, când căutările cresc cel mai mult după sezonul de vară, volumele de căutări în Google legate de Black Friday sunt dominate de sintagmele „oferte de black friday”, „black friday 2016”, „reduceri black friday”, „black friday romania”. În noiembrie, numărul căutărilor se va dubla, estimează reprezentanții agenției.

Cel mai mult creşte volumul de căutări la produsele electronice şi electrocasnice, începând cu a doua jumătate a lunii octombrie. În schimb, vânzările scad în această perioadă. Prin urmare, românii se interesează foarte mult de oferte, dar nu cumpără produsele, ci așteaptă reducerile de preț din ultimele două luni ale anului. Ei compară preţuri, salvează link-uri cu bunurile pe care le doresc şi compară inclusiv caracteristicile diferitelor produse. Totodată, căutările pentru cuvintele cheie „promotii” şi „oferte” au crescut cu 17,5% la începutul celui de al patrulea trimestru, comparativ cu trimestrul anterior. Creşterea faţă de primul trimestru al anului este de peste 20%.

Interesul pentru segmentele importante și momentul potrivit promovării

Totodată, reprezentanții agenției au observat o tendinţă interesantă: pentru produsele de IT şi electronice, volumul de căutări este mai mare în special în apropierea evenimentului de Black Friday, în schimb, pentru segmentul home&deco şi fashion interesul creşte foarte mult începând cu luna octombrie şi până în decembrie, cu vârfuri în preajma Black Friday şi a Crăciunului.

Companiile care vor să aibă promoţii de Black Friday trebuie să ţină cont de recomandările specialiştilor. În această perioadă, costul per click pentru promovare creşte cu peste 20%, pentru că pe piaţă intră foarte mulţi concurenţi cu oferte disponibile.