Majoritatea meseriilor noi sunt pentru cei cu studii universitare sau post-universitare. Un astfel de exemplu este meseria de brand manager, pentru care acum sunt pe site-ul de recrutare ejobs aproximativ 100 de posturi la nivel naţional. Meseria nu este mai nouă de trei ani şi a apărut odată cu demersul companiilor de a pune tot mai mult accent pe promovarea produselor şi serviciilor oferite ca branduri. Se cer de regulă studii superioare si postuniversitare, experienta managerială de minim 3 ani pentru seniori şi abilităţi de leadership, comunicare şi o fire proactivă.
Poate cea mai relevantă nouă profesie pentru vremurile acestea este cea de specialist social media: fiecare companie, indiferent de profil, a înţeles importanţa interacţiunii cu consumatorii pe internet, aşa că a extins departamentul de PR cu o divizie social media, care are grijă de imagine firmei pe Facebook sau Twitter. Pentru post, companiile mici nu au pretenţii mari de la aplicanţi: să ştie limba engleză şi să stăpânească bine computerul. Pentru companiile mari însă, pretenţiile sunt mai ridicate: se cer 3-5 ani experienţă pe un post cu responsabilitati similare, experienţă anterioară în PR sau advertising şi experienţă de lucru în mediul digital.
Alte noi meserii îmbină tehnologia cu domenii tradiţonale: printre cele 56 de noi ocupaţii introduse în COR în 2012 se numără cele specialist în e-sănătate, e- media, e-guvernare şi e-afaceri.