Astfel, în ultima săptămână din august căutările pentru cuvintele cheie „oferte schi Austria” s-au dublat faţă de lunile de vară, iar în septembrie acestea au crescut cu peste 500%, arată un studiu realizat de agenţia de marketing online Today’s. Tendinţa de creştere a căutărilor pentru vacanţe la schi în staţiunile din Austria se menţine toamna, iar vârful este atins în decembrie şi ianuarie, când românii iau decizia finală privind alegerea destinaţiei de concediu. Odată cu terminarea concediilor, căutările pe acest segment încep să scadă spre sfârşitul lunii ianuarie.
Un detaliu interesant este cel legat de interesul românilor pentru ofertele la schi în Bulgaria. Tendinţa în acest caz este complet diferită faţă de Austria. Astfel, căutările pentru sintagma „oferte schi Bulgaria” sunt mult mai numeroase în lunile de vară, adică în iunie, iulie şi august. Spre exemplu, în luna iulie căutările au crescut cu 127% faţă de luna mai.
Acest lucru poate fi explicat prin decizia mai rapidă de cumpărare pe care o iau cei interesaţi de un concediu la schi în Bulgaria, care aleg din timp oferta dorită si astfel nu mai sunt interesaţi să caute alte opţiuni în lunile de toamnă, potrivit reprezentanţilor Today’s.
La finalul lunii august, începe să crească şi numărul căutărilor pentru cuvintele cheie „oferte Revelion”. În septembrie numărul căutărilor se dublează faţă de lunile de vară, iar apogeul este atins în decembrie, când numărul creşte cu 70% faţă de septembrie. Prin urmare, decizia pentru alegerea vacanţei de Revelion pare să fie mai dificilă şi necesită mai multă informare online.