Supraîncărcarea informaţională, birocraţia excesivă, lipsa încrederii şi stimulentele nealiniate cu obiectivele de business au fost menţionate de managerii cu experienţă ca factori care contribuie la greşeli în procesul decizional, se arată într-un studiu realizat de Chartered Institute of Management Accountants (CIMA) şi American Institute of Certified Public Accountants (AICPA) remis, miercuri.
"Managerii cu experienţă se străduiesc să ia deciziile corecte, în condiţiile în care 72% dintre organizaţii admit că au avut minimum o iniţiativă strategică eşuată pe fondul erorilor din procesul decizional, în ultimii trei ani. Supraîncărcarea informaţională, birocraţia excesivă, lipsa încrederii şi stimulentele nealiniate cu obiectivele de business au fost menţionate ca factori care contribuie la greşeli în procesul decizional de către companii din toată lumea", se arată în document.
Raportul 'Joining the dots: decision making for a new era' s-a adresat top managerilor din organizaţii mari din 16 ţări şi a relevat nu doar că aceştia admit că au făcut greşeli în procesul decizional, ci şi că au luat decizii strategice pornind de la informaţii eronate (80%), precum şi că organizaţia pe care o conduc a pierdut un avantaj competitiv pentru că au fost lenţi în a lua decizii (42%). 28% dintre respondenţi sunt de părere că organizaţia este capabilă să le asigure liderilor cu experienţă oportunitatea de a învăţa din rezultatele deciziilor luate.
"Rezultatele acestui studiu pot genera îngrijorări semnificative, având în vedere că deciziile greşite duc la probleme în afaceri. Organizaţiile trebuie să trateze procesul decizional ca un element vital într-o afacere, care trebuie derulat cu profesionalism şi îmbunătăţit continuu. Mai mult decât atât, liderii trebuie să înceapă să gândească într-un mod integrat. Aceasta presupune o cunoaştere clară şi bine definită a modelului de afaceri şi alinierea deciziilor în funcţie de acest model, colectarea şi analizarea rapidă a tuturor informaţiilor relevante din toate zonele afacerii şi concentrarea pe indicatorii de performanţă esenţiali, mai degrabă decât pe instinct sau zvonuri", a declarat Krzysztof Kmuk, CIMA Emerging Markets Development Manager CEE. AGERPRES