Nivelurile de încărcare a vehiculelor electrice

Organizația de inginerie auto SAE International subliniază cele trei niveluri de încărcare pentru un vehicul electric: Nivelul 1, Nivelul 2 și Nivelul 3. Cel pe care îl utilizați la un moment dat ar putea depinde de câțiva factori, cum ar fi sistemul electric al locuinței sau de numărul de încărcătoare disponibilitate într-un anumit oraș.

Iată care sunt cele trei niveluri de încărcare a mașinii electrice.

Nivel 1

Producătorii auto includ adesea echipamente de încărcare de nivel 1 pentru mașini electrice noi. Acest dispozitiv se conectează la o priză obișnuită de uz casnic de 120 V. Ubicuitatea acestor prize obișnuite de uz casnic ajută ca încărcarea de nivel 1 să fie convenabilă, chiar dacă acest tip de încărcare umple acumulatorul într-un ritm foarte lent. Acest tip de încărcare este mult mai lent și mult mai puțin eficient decât încărcarea de nivel 2.

Nivelul 1 nu va fi suficient pentru a ține pasul cu nevoile de încărcare ale proprietarilor de vehicule electrice. Dacă conduceți doar 20 de mile în fiecare zi, este posibil să vă puteți descurca folosind doar un încărcător de nivel 1. Evitați conectarea cablului încărcător de nivel 1 la un prelungitor, deoarece lungimea suplimentară a firului creează rezistență și poate supraîncălzi prelungitorul.

Nivel 2

Încărcarea de nivel 2 funcționează la 240 de volți și, de obicei, la amperajul de trei până la patru ori mai mare decât o unitate de nivel 1 mai mică. Ca atare, majoritatea unităților de Nivel 2 adaugă energie electrică la acumulatorul EV la o rată de aproximativ șase până la opt ori mai rapid decât setările de Nivel 1. Echivalează cu aproximativ 12–32 mile de autonomie pentru fiecare oră de încărcare.

Rata de încărcare a nivelului 2 poate varia destul de mult de la un vehicul electric la altul. O unitate tipică de 240 de volți și 24 de amperi poate elibera aproximativ 6,0 kW putere continuă. Cea mai rapidă încărcare posibilă de Nivel 2 este la 80 de amperi sau 19,2 kW, ceea ce o face de trei ori mai rapidă decât configurația de 24 de amperi menționată mai sus. Hardware-ul mașinii dictează rata maximă de încărcare de Nivel 2, iar majoritatea mașinilor nu este capabilă să se încarce la 19,2 kW, așa că trebuie să potriviți echipamentul de încărcare cu ceea ce poate suporta vehiculul electric.

Dacă cablul de încărcare este incompatibil cu o priză de 240 de volți, va trebui să achiziționați un echipament de încărcare de Nivel 2 special pentru casa voastră. Deși instalarea capacității de încărcare de nivel 2 la domiciliu este o cheltuială suplimentară, unele state și localități oferă stimulente guvernamentale pentru a compensa o parte din cost.

Încărcătoarele de Nivel 2 se găsesc de obicei în spațiile publice, cum ar fi parcări. Capătul cablului care se conectează la EV arată identic cu cele pe care le folosiți pentru a încărca acasă. Aceste unități pot adăuga o rază rezonabilă la EV după doar câteva ore.

Încărcare rapidă de Nivel 3 sau DC

Încărcătoarele de nivel 3 sunt cele mai rapide pentru un vehicul electric. Cunoscute sub numele de încărcătoare rapide DC, încărcătoarele de nivel 3 sunt utile în special în timpul călătoriilor lungi, care necesită încărcare între destinații. Spre deosebire de primele două, setările de nivel 3 se conectează la vehicul printr-o priză specială pentru a gestiona tensiunea mai mare (de obicei 400 sau 800 volți).

Rețeaua Supercharger a celor de la Tesla oferă încărcare de nivel 3, la fel ca multe stații EVgo și Electrify America. Ratele de încărcare de Nivelul 3 variază în prezent de la 50 kW până la 500 kW, în funcție de încărcător. Dacă VE poate suporta maximum 50 kW cu un încărcător de nivel 3, atunci nu se va încărca mai repede, chiar dacă este conectat la un încărcător capabil să depășească 500 kW.

În plus, rata de încărcare a unui VE pe un încărcător de nivel 3 se modifică dramatic, în funcție de gradul de încărcare a bateriei, încetinind considerabil atunci când acumulatorul se apropie de 80% din capacitatea acestuia pentru a preveni supraîncălzirea sau supraîncărcarea.