Tema dezbaterii a urmărit realizarea unei coordonări eficiente între cele două părți, având în vedere că în această zonă a orașului, în ultimii 10 ani, au apărut aproape 20.000 de apartamente.
”Cred că acest dialog este foarte benefic și cred că trebuie să colaborăm și să nu ne certăm unii pe alții. Noi am identificat o serie de dezvoltări care s-au întâmplat deja sau sunt în desfășurare și ne-am dat seama unde este nevoie de un drum. Dacă dezvoltatorii vin și clădesc câteva sute de apartamente după care rămâne o stradă neasfaltată fără utilități, nu este în regulă pentru că în felul acesta nu putem ține pasul cu dezvoltarea. Ideea de la care plecăm este că atunci când va fi o dezvoltare importantă trebuie să ne asigurăm ca există un drum, apă, canalizare, semaforizare și iluminat public care să ducă la un trai civilizat”, a declarat Ciprian Ciucu la conferința de joi despre o infrastructură adaptată la noile imobile construite în sectorul 6.
O colaborare esențială
Pentru ca acest lucru să fie ușor realizabil, primăria condusă de Ciucu este dispusă să pună la îndemână acestor dezvoltatori anumite instrumente necesare pentru a facilita procesul de conectare a noilor zone la infrastructura existentă.
Virgil Profeanu, Fondatorul-ul Vego Holding, de asemena prezent la conferință, este de părere că ”cele mai ample schimbări de care avea nevoie sectorul 6 erau cele legate de mentalitate, cele care deja se întâmplă în momentul de față. Domnul primar a venit cu o abordare nouă, constructivă și nu a durat foarte mult până la concretizare, acum este la masă cu marii dezvoltatori la o inițiativă pornită de ambele părți. Iată o inițiativă publică, transparentă care în trecut nu se aplica probabil din neștiință sau din lipsa unei voințe politice.”
Fluidizare urbană pentru beneficiari și cetățeni deopotrivă
Există diverse proiecte de eficientizare a spațiului urban din sectorul 6. În zona Sema Business Park spre exemplu, se ia în calcul construirea unui pasaj peste Dâmbovița în valoare de 3 milioane de lei, lucru care ar eficientiza circulația de la podul Ciurel sau zona de sub Pasajul Basarab care de asemenea este supraaglomerată. În aceeași zonă, în proximitatea lacului Morii pentru fluidizarea traficului de pe strada Virtuții este necesară construirea unei noi străzi. Proiectul are o valoare de 4,5 milioane de lei, desfășurat pe o suprafață de 7.700 de metri pătrați.
”În zona Preciziei, dezvoltatorul Genesis Development cu o investiție de circa 17,5 milioane lei dorește să modernizeze calea ferată și să realizeze un pasaj rutier fie subteran, fie suprateran, lucru care va fi stabilit ulterior de administratorii căii ferate, lucrul acesta va asigura un transport optim în acea zonă, o zonă care până la momentul de față a fost văduvită de astfel de investiții.
Tot în aceeași zonă, același dezvoltator are un dialog extins cu Metrorex pentru extinderea și modernizarea stației de metrou de la Preciziei cu o valoarea estimată de 218 milioane de lei. Toate acestea pentru ca stația de metrou Preciziei să poată deveni un nod intermodal și să stabilească conectivitatea cu dezvoltarea Genesis Development și să poată asigura, la rândul ei, o dezvoltare mai mare în acea zonă”, a completat arhitectul Călin Alexandrescu din partea specialiștilor în proiectare de la Vego Holdings.
De multe ori formalitățile sunt cele care se interpun în dezvoltarea acestui tip de cooperare, dar cu ocazia acestor discuții se deschid noi drumuri pentru o colaborare mai productivă în ceea ce privește punerea la punct a tuturor necesităților de care au nevoie oamenii din zonele construite recent.
”Aici sunt dezvoltări în care doar partea de infrastructură ajunge la câteva milioane de euro. Acei dezvoltatori își fac calcule economice iar ei știu din timp despre ce au nevoie în acele dezvoltări de infrastructură”, a mai declarat Virgil Profeanu pentru Capital.
Colaborări esențiale pentru sectorul 6
Există mai multe variante pentru a debarasa orașul de problemele care apar în urma unor dezvoltări ample. Așadar, primăria are capacitatea de a facilita anumite autorizații necesare pentru construire, de asemenea, se poate executa în regim special și evaluarea proiectului tehnic de către arhitectul sectorului tocmai pentru ca oamenii să aibă parte de toate utilitățile de care au nevoie, toate acestea în cazul în care dezvoltatorii sunt dispuși, la rândul lor să colaboreze cu primăria.
”Spre exemplu Primăria sectorului 6 contractează o firmă care să îi reabiliteze sau să construiască o școală. Ca această firmă să poată face reabilitarea, primăria trebuie să îi predea amplasamentul. Ei își fac organizare de șantier care le aparține exclusiv, își pun pază și își fac dirigenția, în momentul acela nouă nu ne mai aparține acea zonă însă după ce termină lucrarea ei ne-o predau. Diferența este că nu mai dăm noi bani pe ea. Aceleași procese care există în acest moment vor fi puse în practică prin acord mutual. Toată lumea are de câștigat în acest caz pentru că noi nu trebuie să mai facem niște exproprieri care costă foarte mult și ne întârzie foarte mult în consiliul local”, a explicat Ciprian Ciucu la conferința de joi de la Primăria sectorului 6.
Fiecare dezvoltator, vrea să stabilească un dialog constant cu administrația publică a sectorului tocmai pentru a nu se ajunge la probleme grave de infrastructură precum s-au văzut în anii trecuții la marginea orașului. Odată cu această inițiativă se schimbă și abordarea, primăria sectorului 6, laolaltă cu principalii investitori imobiliari din zonă vor contribui la un spațiu urban fiabil.